Sfinti Parinti si mireni III

„Creştinismul neajutorat şi neputincios este o concepţie eretică deoarece nesocoteşte îndemnul Domnului (Matei 10, 16: „fiţi dar înţelepţi ca şerpii şi nevinovaţi ca porumbeii”) şi trece peste textele Sfîntului Pavel (Efeseni 5, 17: „Drept aceea, nu fiţi fără de minte”, II Timotei 4, 5: „tu fii treaz în toate…”, Tit 1, 8: „să fie… treaz la minte” şi mai îndeosebi I Corinteni 14, 20: „Fraţilor nu fiţi copii la minte; ci la răutate fiţi copii, iar la minte fiţi oameni mari”).

Nicăieri şi niciodată nu ne-a cerut Hristos să fim proşti. Ne cheamă să fim buni, blânzi, cinstiţi, smeriţi cu inima, dar nu tâmpiţi. (Numai despre păcatele noastre spune la Pateric „să le tâmpim”.) Cum de-ar fi putut proslăvi prostia Cel care ne dă sfatul de-a fi mereu treji ca să nu ne lăsăm surprinşi de satana? Şi-apoi, tot la I Corinteni 14, 33 stă scris că „Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neorânduielii”. Iar rânduiala se opune mai presus de orice neândemânării zăpăcite, slăbiciunii nehotărâte, neânţelegerii obtuze. Domnul iubeşte nevinovăţia, nu imbecilitatea. Iubesc naivitatea, zice şi Leon Daudet, dar nu la bărboşi. Bărboşii se cade să fie înţelepţi. Să ştim, şi ei şi noi, că mai mult rău iese adeseori de pe urma prostiei decât a răutăţii. Nu, slujitorilor diavolului, adică şmecherilor, prea le-ar veni la îndemână să fim proşti. Dumnezeu, printre altele, ne porunceşte să fim inteligenţi. (Pentru cine este înzestrat cu darul înţelegerii, prostia — măcar de la un anume punct încolo — e păcat: păcat de slăbiciune şi de lene, de nefolosire a talentului. Iar cînd au auzit glasul Domnului Dumnezeu…s-au ascuns.)

(Nicolae Steinhardt, Jurnalul fericirii, Editura Mănăstirii Rohia, Rohia, 2005, pp. 26-27)”
——-
Staretul Antonie : Chiar in Biserica, in mediul duhovnicesc vor patrunde mii si mii de distrugatori catoliciti ai Ortodoxiei. Aparent evlaviosi, duhul lor e altul, strain, si poporul va parasi lacasurile lor. 
——
O frântură de interviu cu Părintele Arsenie Papacioc:

Părintele Iulian de la Prodromu Athos spunea că preoții să aibă curajul de a mărturisi Ortodoxia, chiar dacă vor fi caterisiți. Că dacă va fi caterisit azi un preot, mâine un preot, până la urmă, un episcop o să aibă și el curajul să spună adevărul despre ecumenism

Părintele Arsenie Papacioc: Ei, nu mergem pe șirul…. să facem un lanț prea mare cu multe zale, știți? Dom le aperi adevărul. Nu știu ce va fi, dar adevărul trebuie apărat cu orice chip. Nu vezi cum se pune problema? Dom le, ori te omor, ori te dau afară. Dă-mă afară! Că tu ai ieșit ca un prost din ordinea cerească nu eu!

Părintele Arsenie Papacioc, Testament, Cuvinte de folos, Editura Areopag / Meditații, 2011, p. 43.
——-
“Postul adevarat este instrainarea de pacat”.
Sfantul Vasile cel Mare

Invidia calomniază virtutea: pe cel viteaz îl numesc nechibzuit, pe cel cumpătat nesimţitor, pe cel drept aspru, pe cel înţelept nelegiuit, pe cel mărinimos îl numesc mărunt, pe cel darnic risipitor, iar pe cel avar, din contră, îl numesc econom.

din Sfântul Vasile cel Mare

———–
“Omul care locuiește cu aproapele trebuie să fie ca un stâlp de piatră: ocărât, să nu se mânie; slăvit, să nu se fălească”.

Avva Pimen
—–
“Cand cineva te necajeste, trebuie sa-l privesti ca pe un binefacator, fiindca iti aduna comoara in viata viitoare. Dumnezeu stie tot. El vede mai departe si doreste, ca un Parinte Bun, ca omul sa fie cu El in Rai. Fiecaruia ii trimite ceea ce-l poate ajuta sa ajunga in Rai – poate o ispita, poate altceva, insa trebuie ca omul SA PRICEAPA ASTA si sa nu se amarasca, altfel pierde o parte din plata sa.” (Cuviosul Paisie Aghioritul)

Parintele Justin Parvu: Botezul catolicilor nu este valid
„Numai la noi e Botez în numele Sfintei Treimi, la ei e botez în numele Papei, chiar dacă ei invocă în mod formal pe Sfânta Treime.
Mântuitorul spune limpede: „De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu (Ioan 3:5)”. Eu nu pot să mă fac judecător în locul lui Dumnezeu, nu e în competenţa mea să spun cine se mântuieşte sau nu, avem însă o rânduială stabilită de Sf. Părinţi şi nişte sfinte canoane. Nu putem să spunem noi altfel decât sfintele canoane. Pentru că aşa se face sminteală. Cădem sub anatema Bisericii dacă îndrăznim din voia noastră să adăugăm la cele stabilite prin sinoadele Bisericii o iotă, sau să scoatem ceva. Eu am spus-o şi o repet: Trebuie să mărturisim Adevărul şi Ortodoxia după învăţătura Cuviosului Părinte Iustin Popovici, ca să ne putem mântuim în aceste vremuri, când ecumenismul vrea să distrugă Singurul Adevăr Ortodox„.(Din invataturile si minunile Parintelui Justin, Fundatia Justin Parvu)

„Dintre toate ispitele cu care omul are a se măsura în sine însuși, frumusețea este, oricum, cea mai anevoie de biruit. Căci frumusețea este un ghețar de pe care se alunecă sigur în adâncul de foc iar concursurile moderne de Miss sunt în fapt, un comerț abil disimulat cu prostituate.”

( Sfantul Nicolae Velimirovici, Răspunsuri la întrebări ale lumii de astăzi, vol. 1, Sophia, Buc., 2002, p. 227).

Sf Nicolae Velimirovici , Răspunsuri  la întrebări ale lumii de astăzi, pag. 36 : faci binele , te pot pedepsi oamenii. Dacă faci răul, oamenii pot să te laude, însă Dumnezeu te va pedepsi.Dacă faci binele, oamenii pot să te și pedepsească, însă Dumnezeu te va răsplati.Hristos a făcut doar binele, și totuși oamenii L-au răstignit.Nu te uita la oameni. Trebuie să tinzi către Dumnezeu.
——–
Sf Justin zice asa pag 17 in digital pagina 34 in original la Lumea Monahilor
Reporter ====” Pe cruce, Hristos a dus in rai prima data un pagan.Sfantul Siluan Anthonitul: Nu ai plange ptr unul care ar cadea in iad?”
Sf Justin ==== „Pai,da,dar in iad daca a cazut trebuie sa stim pacatele lui,relel lui,care te opresc sa te rogi ptr el
Reporter====Pai, spuneti sa nu’l trecem la liturghie pe cel ce traieste in desfrau.
Sf Justin====Asa care traieste in desfrau,care traieste necununat ,care e ateu,care arunca cu barda in Dumnezeu…
Reporter====Si NU NE RUGAM ptr cei care sunt ATEI?
Sf Justin====NU ,ca asta este in Sfanta Scriptura,nu spunem noi..ptr oricine sa va rugati ,AFARA DE CEI ce nu cred.Care lupta impotriva Duhului Sfant.Pacatul necredintei: lupta impotriva Duhului Sfant.Si atunci ptr astia N’AI VOIE SA TE ROGI.
Reporter====Si nu ne rugam sa vina la credinta?
Sf Justin====Pai,daca’l cuprinde gaia mort,asa ATUNCI SIGUR CA NU.Dar daca el revine,da!Il primim,ne rugam ptr el si dupa moarte .Ptr unul care a cazut in clipa aceasta de pustiire sufleteasca ,NU TE MAI RUGA DUPA MOARTE,N’AI VOIE.
o alta intamplare la min 09:54
” Sfantul Serafim de Sarov se ruga lui Dumnezeu sa’L pagubeasca pe dansul,dar sa’i salveze pe arhierei.IAR DUMNEZEU I’A RASPUNS: NU! NICI SA NU MA ROGI! Sfantul Serafim de Sarov se ruga ptr arhiereii din vremurile de pe urma pe care nici nu’i cunostea ”
>http://www.youtube.com/watch?v=hK4i2ZoSYp0
====================================
http://paginiortodoxe.tripod.com/vsmar/03-12-sf_grigorie_dialogul.html
” Se scrie şi aceasta pentru acest mare plăcut al lui Dumnezeu, că pe Traian, împăratul Romei (98-117), care a fost închinător la idoli, după mulţi ani de la moartea lui l-a izbăvit sfîntul din veşnicele munci cu rugăciunile sale. De acest lucru Sfîntul Ioan Damaschin, în cuvîntul său pentru cei adormiţi, scrie astfel: „Grigorie Dialogul, episcopul Romei celei vechi, precum ştiu toţi, era vestit întru sfinţenie şi înţelegere şi, cînd slujea, avea părtaş un înger din cer slujind împreună cu dînsul. Acesta, călătorind oarecînd pe podul cel de piatră şi stînd într-adins, a făcut rugăciune către Domnul cel iubitor de suflete pentru iertarea păcatelor lui Traian împăratul. Atunci, a auzit îndată glas de la Dumnezeu, zicînd: „Rugăciunea ta am auzit-o şi dau iertare lui Traian; === iar tu să nu mai faci rugăciuni pentru păgîni === „”
=====================================
(I Ioan 5, 16)
16. Dacă vede cineva pe fratele său păcătuind – păcat nu de moarte – să se roage, şi Dumnezeu va da viaţă acelui frate, anume celor ce nu păcătuiesc de moarte. Este şi păcat de moarte; NU ZIC să se roage pentru acela.

uite ce I’a spus Dumnezeu Prorocului Ieremia
Ieremia Capitolul 11
14. Tu însă NU TE RUGA PENTRU POPORUL ACESTA şi NU înălţa pentru el rugăciune şi cereri, căci nu voi auzi când vor striga către Mine în vremea nenorocirii lor.

Pr Mihai Aldea Lumina Adevarului pag 27 “ex opere operandum”-erezie catolica ce pretinde ca harul lucreaza obligatotiu,indiferent de vrednicia si nevrednicia credinciosilor si a CLERICILOR.In realitate desi Duhul Sfant acopera o multime de pacate si neputinte,exista totusi pacate ptr care HARUL ESTE RETRAS,TEMPORAR sau PERMANENT ; cele mai mari pacate de acest fel sunt EREZIA,BLASFEMIA sau HULA INTENTIONATA si/sau REPETATA,BATJOCORIREA CELOR SFINTE,SLUJIREA sau RUGACIUNEA IMPREUNA CU ERETICII s.a.m.d. E foarte important sa intelegem ca Dumnezeu NU POATE FI OBLIGAT DE NIMENI CU NIMIC ( deci HARUL NU LUCREAZA “obligatoriu”… trebuie spus ca “ex opere operandum” tine mai mult de o conceptie varajitoreasca,pagana,aplicata in mod gresit crestinismului.Aceasta gresita aplicare porneste de la lipsa de intelegere a diferentei dintre mila lui Dumnezeu fata de neputintele si alunecarile firesti ale omului(ptr care iubirea dumnezeiasca multe acopera) si mania lui Dumnezeu fata de “tot cel ce tine nedreptatea de(drept) adevar” (Romani 1,18)
Ortodoxia si ecumenismul Arh Serafim Alexiev pag.246 ” Constiinta noastra ortodoxa nu ne ingaduie sa fim ecumenisti caci ACEASTA AR INSEMNA SA SLUJIM PE sATANA si pe SLUGA lui, antihristul”
– Ortodoxia si religia viitorului Serafim Rose pag26 ” ” scopul fatis al ideologiei masonice ,care a inspirat Miscarea Ecumenica “
cum ramane cu ce zice Sf Ap Ioan cap 1
10. Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit!
11. Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaş la faptele lui cele rele
„Psalmu 1 v1 şi în calea păcătoşilor nu a stat „…oare nu sta Streza pe calea ereziei care desparte de Dumnezeu?

„Sf Arsenie Papacioc
spune Mîntuitorul …: „o iotă, o cirtă, o parte de se va schimba, acela mic se va chema”, adică nu se va mîntui – zice şi Sfîntul Ioan Gură de Aur.”

Sf Pr Ilie Cleopa
„Sfantul Ioan Scararul zice : Cela ce tuturor vedeniilor si tuturor viselor nu crede, filosof duhovnicesc este. Sa nu credeti in vise ! ….ca pe cei slabi – cum zice Scriptura – pe multi visele i-a dus la pierzare. Sunt vedenii si de la diavoli.Si diavolul este putere nalucitoare. El se face in chipul lui Hristos, de straluceste ca soarele; in chipul Maicii Domnului, in chip de ingeri, in chip de sfinti, in tot chipul. Numai te-a prapadit, daca ai crezut. N-ati auzit ce spune Apostolul Pavel ? Nu-i de mirare ca si satana se face in chip de inger de lumina; si slujitorii nedreptatii se fac in chip de slujitori ai dreptatii. Deci, baga de seama ! Nu primi nici un fel de aratare, nici un fel de vedenie.”

Proloage Vol 1 Editura Bunavestire pag 526 rand 22 coloana 1 :
” Sa nu te increzi in vise,CA VRAJITORIE FACI,ca sa nu te amagesti si pe tine si pe altii ”
pag.530 rand 1 coloana 2 :
„unii ,crezand in vise au ratacit de la calea cea dreapta..nu se cuvine a crede in vise…Ecleziastul zice: Sa nu crezi in vis,ca sa nu se manie Domnul asupra ta,ptr ca visele inseala pe cei fara minte”

Sf Teodor Studitul pag20 DREAPATA CREDINTA vol I
sinod nu inseamna a se aduna pur si simplu ierarhi si preoti,chiar daca sunt multi (caci mai bun este ,zice[Scriptura],UNUL care face voia lui Dumnezeu decat mii care o calca),ci [a se aduna] in numele Domnului prin cercetarea si pazirea canoanelor si a lega si dezlega nu la intamplare,ci asa cum cere adevarul si canonul si regula acriviei
===========
Prof Dimitrios Tseleghidis
Profesor al Facultăţii de Teologie,
Universitatea Aristotelică din Tesalonic

2. Succesiunea apostolică
De credinţa apostolică se leagă nedespărțit succesiunea apostolică. Succesiunea apostolică este valabilă doar în Trupul Bisericii, presupunând, neapărat, credinţa apostolică.Prin succesiunea apostolică înţelegem continuarea neîntreruptă a conducerii Bisericii de către Sfinţii Apostoli. Această continuare are un caracter harismatic şi este asigurată prin transmiterea autorităţii duhovniceşti a Sfinţilor Apostoli către episcopii
Bisericii şi, prin intermediul celor din urmă, preoţilor.Modul de transmitere episcopilor autoritatea duhovnicească apostolică se face prin punerea mâinilor (hirotonie).

Dacă, prin urmare, vreun episcop dobândeşte hirotonia în mod canonic, din punct de vedere bisericesc, şi se află, însă, în afara Bisericii datorită credinţei lui greşite, el încetează, de fapt, să aibă succesiune apostolică,

din moment ce aceasta are sens doar în cadrul tainic al Trupului lui Hristos, care este Biserica.În consecinţă, dacă vreun episcop sau vreo Biserică locală, indiferent de numărul de membri, cad din credinţa Bisericii, aşa cum această credinţă a fost exprimată infailibil de Sinoadele Ecumenice, ei încetează să mai aibă succesiune apostolică, pentru că se găsesc deja în afara Bisericii.

http://www.teologie.net/data/pdf/DT-eterodocsi-Biserica.pdf

“Cel ce este cu luare-aminte si ia in serios problema mantuirii sufletului sau se nevoieste, sporeste, rodeste, se hraneste duhovniceste si se bucura ingereste.” (Cuviosul Paisie Aghioritul)

Cartea :  Arhimandrit Justin Parvu Sfaturi ptr monahi, Dialoguri inedite cu pr. Justin : “Catolicii nu pot fi primiti prin mirungere.Ei TREBUIE BOTEZATI . Asa se face in Sfantul Munte. In Molitfelnicele moderne, de dupa Cuza, nu mai e nici o regula dupa canoane, ecumenismul e in floare”

Sf Grigorie Palamas Opere complete III  pag 89 : ” Iar faptul de ‘a deosebi [ adică de a discerne ] în chip drept’ este propiu pentru puțini, și numai pentru cei cu simțurile sufletului deprinse cu deosebirea binelui și a răului.”

Scrisoarea Papei Ioan VIII (†882) către Sf. Fotie cel Mare (†893) despre Filioque

Posted on 28 februarie 2016by ganduridinortodoxie

Vă este cunoscut că trimisul vostru, vorbind cu noi asupra Crezului, a găsit că îl ţinem aşa cum l-am primit de la început, fără a adăuga sau a scoate ceva din el, căci cunoaştem aspra pedeapsă ce merită cel ce ar cuteza a se atinge de el. Astfel, pentru a vă linişti asupra acestei pricini care a fost pentru Biserică o piatră de poticnire, noi vă declarăm încă o dată că nu numai că îl rostim astfel, , dar că osândim chiar pe cei ce, în nebunia lor, au avut cutezarea a lucra altminteri decât la început, drept călcători ai cuvântului dumnezeiesc şi măsluitori ai învăţăturii lui Iisus Hristos, a Apostolilor şi a Părinţilor care ne-au predat Crezul prin sinoade. Noi declarăm că partea lor este cea a lui Iuda, pentru că au lucrat ca şi el, fiindcă dacă ei nu dau morţii însuşi trupul Domnului, totuşi sfâşie pe credincioşii lui Dumnezeu, care sunt mădularele Domnului, prin mijlocirea schismei, dându-i pe ei ca şi pe dânşii morţii veşnice, după cum a făcut nevrednicul ucenic. Socotesc, cu toate acestea, că Preasfinţia Voastră, care este plin de înţelepciune, nu poate să nu cunoască că nu este lesne a face să se primească această părere de toţi episcopii noştri şi a schimba în puţin timp un obicei atât de însemnat care a prins rădăcină atâţia ani. Pentru aceasta noi credem că nu trebuie a sili pe nimenea să părăsească acest adaos făcut la Crez, ci că trebuie a lucra cu cumpătare şi înţelepciune, îndemnând puţin câte puţin a se părăsi această hulire. (…) Se cuvine deci ca Preasfinţia Voastră să nu se smintească prea tare de noi şi să nu se depărteze de sănătoasa parte a trupului Bisericii noastre, ci să lucreze cu râvnă, prin blândeţea şi chibzuinţa sa, la întoarcerea celor ce s-au depărtat de la adevăr, spre a merita cu noi răsplata făgăduită. Închinăciune în Domnul, frate catholic, şi după vrednicie cinstit!

Sursa: Stâlpii Ortodoxiei. Sfântul Fotie cel Mare. Sfântul Marcu Evghenicul. Sfântul Grigorie Palama. ed. Egumeniţa, 2008, pag. 88-89

Degeaba se miră unii ortodocşi de existenta propagandă a Bisericii Romane, de falsa jertfire de sine şi activitatea misionarilor ei şi de stăruinţa surorilor de caritate latine, şi pe nedrept atribuie Bisericii Latine atîta importanţă, ca şi cum după decăderea acesteia de la Biserica Ortodoxă, cea din urmă n-ar fi rămas aceeaşi, ci are nevoie să se unească cu cealaltă.
Sf. Ambrozie de la Optina

Dimitrios Tselenghidis :
În chestiunile dogmatice, după cum se știe, adevărul nu se găsește în majoritatea Arhiereilor sinodali. Adevărul nu este majoritar, pentru că în Biserică adevărul este o realitate Ipostatică. De aceea, și cei care nu sunt de acord cu ea sunt tăiați din Biserică, fiind caterisiți și afurisiți după caz.

Sf Justin Parvu : “ateismul acum este manifestat prin frica de a nu marturisi, prin tacere.”

Sf Justin Parvu : In curand nu vom mai avea la cine sa ne spovedim, foarte putini preoti daca vom gasi si comunicarea va fi anevoioasa.

Invăţătura Sf. loan Gura de Aur cum trebuie să facem sfânta cruce pe piept când ne închinăm
Mulţi din cei fără socoteală, fluturând cu mâna, îşi fac semnul crucii pe feţele lor, dar în deşert
se ostenesc; de vreme ce nu închipuiesc crucea dreaptă pe feţele lor, numai dracii se bucură de
îngâmfarea aceea.
Iar dacă îşi va face cineva cruce dreaptă avându-şi împreunate cele trei degete ale mâinii drepte
şi punând mâna sa pe frunte, apoi la piept şi de aici în umărul drept, iar la urmă în cel stâng,
atunci îngerul văzând se veseleşte de adevărata închipuire a Sf. Cruci pe feţele noastre şi scrie
pe cei ce intră în Biserică, cu frică şi cu credinţă.

Un tânăr l-a întrebat pe duhovnicul său:
-Aş vrea să cunosc cât mai multe despre credinţă şi religie. Am citit multe cărţi, dar nu ştiu care sunt adevărate şi care nu. Unele spun într-un fel, celelalte altfel, eu ce să mai cred?
-Fiule, cea mai mare ispită este cea care îţi încearcă credinţa cu tot felul de cuvinte frumos spuse, dar golite de duh. Ţi-ar plăcea ca cineva să-ţi dăruiască un măr tare, frumos, dar când vrei să-l mănânci să vezi că înăuntru-i tot viermănos şi stricat? Ar fi mărul acela bun de ceva? Aşa sunt şi unele cărţi: ţin mintea ocupată cu tot felul de idei, dar nu hrănesc şi sufletul.

Citeşte cât mai mult, dar caută să fii asemenea albinelor, ce trec din floare în floare şi culeg doar nectarul, nu şi alte lucruri inutile. Culege şi tu, la rândul tău, nectarul cărţilor, caută ce-i folositor în ele şi, de vei ştii să găseşti adevărul în cărţi, vei ştii să-l găseşti şi în viaţă.

Păgânii spun că credinţa nu este logică. Dar, de fapt, credinţa este mai presus de logică. Mintea noastră judecă după cele lumeşti şi nici pe acestea nu-i în stare să le cuprindă. Cele cereşti nu pot fi găsite astfel. Nu căuta cu mintea ceea ce trebuie să cauţi cu sufletul, fiindcă cele ale sufletului numai cu sufletul le poţi afla. Şi ţine minte: degeaba citeşti despre credinţă, dacă nu trăieşti în credinţă!
——-
Sf Ioan Gură de Aur
Aşadar, fapta bună a smereniei dă cinstea cea mai înaltă, precum şi Fiul
lui Dumnezeu S-a smerit pe Sine, spre a întemeia împărăţia Sa cea mare şi a
dobândi milioane şi milioane de slujitori.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s