Pr.Sava din Sf. Munte Athos: „nu mergem la vechii calendariști“

 Pr.Sava(din Sf. Munte Athos) : 

— Care este întrebarea  ?                 

Fată : — Da, vă spuneam că, prieteni de-ai noștri, doar prieteni  pe care îi cunosc au început să meargă, și mă invită să merg la„Bisericile“ Vechi Calendariste (Stiliste-BOSV). Și mă gândeam că ce am citit că asta este altă cursă a diavolului pentru noi ca să cădem să ne pierdem mântuirea noastră. Și unii oameni v-au citat pe sfinția voastră, au spus :  O, dar Părintele Sava a spus că: Schimbarea calendarului vechi a fost un lucru rău, așă că putem merge la Bisericile Vechi Calendariste (Stiliste-BOSV). Și vroiam ceva oficial de la sfinția voastră să spuneți  acestor oameni.

 Pr.Sava(din Sf. Munte Athos) :

— Nu, nu n’am spus asta. N’am spus asta, n’am spus asta.  Am spus că nu trebuie să ne contrazicem cu ei cu vechii calendariști, nu vom merge acolo. Am spus în primul rând că vechiul calendar e cel corect, însemnând că a fost o greșală să-l schimbe. Dar, ei au făcut multe greșeli, trebuia doar să oprească pomenirea și apoi să stea acolo, și asta este ceea ce vom face, nu vom face “Biserici” ale noastre, nu vom face sinoade, (noi) vom sta în Biserică, (noi) oprim pomenirea oamenilor care acceptă sinodul, sinodul din Creta (2016) și vom sta acolo. Vom merge la oamenii ce nu pomenesc pe ierarhii și pe episcopii ce acceptă sinodul din Creta și stăm acolo. Nu mergeți la ale lor… (Noi) nu mergem la vechii calendariști (stiliști-BOSV).


Audio netradus 

Audio tradus

Leave a Reply

