Minunile chiar ortodoxe (si nu false) fiind pot duce in iad

SFÂNTUL GRIGORIE CEL MARE ,traduceri Patristica 8, Omilii la Profetul Iezechiel. Cartea a II-a Omilia V, pag. 428-429, edit. DOXOLOGIA, Iași 2014

Aici, de foarte multe ori, vedem sfinți făcând lucruri uimitoare, săvâșind multe minuni, curățind leproși, scoțând demoni, alungând prin atingere bolile trupești, propovăduind prin duhul profetic cele ce vor veni. Toate acestea nu sunt încă ramuri de finic, ci doar ramuri de finic pictate, căci acestea sunt date uneori și celor ce vor fi osândiți. De aceea, Adevărul spune prin Evanghelie: „Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am profețit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut? Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi; depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați fărădelegea“39 Mt. 7, 22-23. Singurul semn al alegerii este tăria iubirii, după cum este scris: „Întru aceasta se va ști că sunteți ucenicii Mei, dacă veți avea dragoste unii față de alții“40 In 13, 35. Când aleșii fac minuni, ei le fac într-un mod foarte diferit de cei ce vor fi osândiți, pentru că ceea ce aleșii fac din iubire, cei ce vor fi osândiți caută să facă din mândrie. Dar, pentru aleși, chiar și minunile pe care le fac cu iubire încă nu sunt ramuri de finic, ci sunt ramuri de finic pictate, pentru că astfel se arată despre ei în afară cum sunt înăuntrul lor în fața Dumnezeului Atotputernic. Ei vor avea ramuri de finic acolo unde deja nu va mai fi luptă cu moartea. Căci vestitul propovăduitor atunci a văzut că ramura de finic adevărată este dată învingătorilor, când a contemplat mai înainte cum va fi la învierea morților…Ori de câte ori suntem martorii uneia din acele lucrări minunate, care sunt semne, cea pe care noi o vedem nu este biruința însăși, ci sunt doar imaginile biruinței.  Petru că, de obicei, minunile și semnele sunt date sfinților aflați pe cele mai înalte poziții, ca alții să fie îndemnați spre buna lucrare, ramurile de finic pictat se văd pe frontispiciile din interiorul edificiului.

——

„Căci a profeţi, a scoate demonii, a face multe acte de virtute pe pământ este lucru mare şi admirabil, dar nu dobândeşte Împărăţia cerească cel ce făptuieşte toate acestea, dacă nu merge respectând drumul drept al adevăratei credinţe“ ( în „Apologeţi de limbă latină“, PSB vol. 3, EIBMBOR, 1981, Sf. Ciprian al Cartaginei, „Despre unitatea Bisericii ecumenice“, XV, p. 445).

Advertisements

10 thoughts on “Minunile chiar ortodoxe (si nu false) fiind pot duce in iad”

  1. “În ceea ce privește Mișcarea Ecumenică, Sinodul din Creta afirmă clar că aceasta presupune responsabilitate și dialog excluzând orice act de prozelitism, uniaţie sau altă acţiune de antagonism confesional provocator (§23). Această mișcare nu presupune compromis în materie de credință și nu trebuie înțeleasă drept ecumenism iresponsabil sau sincretism religios.

    Patriarhul României a spus în repetate rânduri că suntem datori să mărturisim dreapta credință nu cu ură confesională, ci cu smerenie și iubire creștină.

    Ca răspuns la unele manifestări și atitudini negative privitoare la Sfântul și Marele Sinod, în comunicatul intitulat Să păstrăm pacea şi unitatea Bisericii, Patriarhia Română îndeamnă la comuniune și responsabilitate. Creștinul ortodox lucid și realist, așa cum arată același comunicat, poate rămâne fidel Ortodoxiei şi atunci când se află în dialog şi cooperare cu alţi creştini fără a fi fanatic, arogant sau agresiv.

    Sinodul din Creta nu a formulat dogme noi, ci a mărturisit că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfânta, Sobornicească şi Apostolică a lui Hristos, iar bisericile sau confesiunile eterodoxe (neortodoxe) s-au despărţit de Ortodoxie pentru că s-au îndepărtat de la credinţa ortodoxă care este baza unităţii Bisericii.”

    http://basilica.ro/documentul-relatiile-bisericii-ortodoxe-cu-ansamblul-lumii-crestine-principalele-teme-si-dezbateri/
    As vrea sa vad si eu pe cei care si-au judecat arhiereii pe nedrept daca isi vor cere vreodata iertare de la ei

    1. Da ce sa spun niste eretici care mănâncă erezie pe pâine se roaga cu ereticii , zic ca si musulmanii cred in Hristos, ca curviile mixte nu is interzise, ca si ereticii si sectele au preotie si botez valabil, pe tine te-au botezat s-au doar miruns socaciule, aia cu biserici eterodoxe e deja osandita de Ortodoxie si ei o folosesc in documente oficiale??? Is eretici se vor duce in iad haru pocainte i-a parasit ca nu isi recunosc greselile Sfintii au zis de acest al 8 sinod talharesc, deci nu presupune compromis dar cele ce ti-am enumerat mai sus ce sunt, nu tu compromis dar potiru comun din Bucuresti si Bistrita Nasaud ce e? Ca ecumenismu e traditia Bisericii asta ce mai e???

    2. Cand si-or cere ei(ereticii cretani) iertare de la Dumnezeu si de la cei ce i-au dus in erezie zicandu-le ca merg pe calea Ortodoxiei asa se pune problema

  2. monahulteodot
    7 Iulie 2017 la 11:04

    Pai aici minte pe fata Patriarhul Daniel : hotararile de la Balamand-de exemplu se aplica. Nici un catolic care vine la Ortodoxie nu mai este botezat !!! „Această mișcare nu presupune compromis în materie de credință și nu trebuie înțeleasă drept ecumenism iresponsabil sau sincretism religios.” Cum ramane atunci cu botezul catolicilor ? Nimeni dintre arhiereii ecumenisti nu-i mai boteaza. Este mare compromis, este mare pacat ? Este. de ce atunci IPS Teodosie de Tomis afirma aberatia despre casatoriile mixte care ar fi aprobate-dupa intelegerea lui gresita de catre Sf.Ap.Pavel ? Nu spune clar Sf.Ap.Pavel … ” De omul eretic, dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te. ” Cum de le da voie acum arhiereul-dupa Creta, sa se cunune ortodox daca unul isi pastreaza erezia ? Si la Toronto, s-a hotarat ca nu este obligatoriu ca ortodocsii sa-i considere biserica pe catolici dar si invers, nici catolicii nu sunt obligati sa-i considere Biserica pe ortodocsi, nici protestantii, nici nimeni dintre eretici. Oare acestea ce sunt ? Nu sunt mari lepadari, mari compromisuri dogmatice ? Iar la Creta s-au confirmat acestea a fi „ortodoxie”. Daca vrea sa potoleasca smintelile din Biserica, de ce nu renunta Patriarhul si Sf.Sinod la aceste erezii ?

    socaciu90
    7 Iulie 2017 la 13:14

    Comentariul tău așteaptă moderare.

    va cam contraziceti:
    „dupa Sfintii Parinti si dupa cum invata si P.Epifanie Teodoropulos in cartea „Cele doua extreme : ecumenismul si stilismul”. Adica, daca tu ca preot, intrerupi pomenirea arhiereului, este gresit sa nu mai slujesti in sobor cu alti preoti care nu au intrerupt pomenirea, desi Mitropolitul Teofan nu este un arhiereu irecuperabil caruia sa-i intrerupi pomenirea. Parerea mea. Iata un citat din cartea P.Epifanie Teodoropulos : „Iubite părinte Nicodime, fără îndoială că Dumnezeu nu poate fi constrâns de hotărârile
    oamenilor. De multe ori oamenii au osândit nevinovaţi şi au dezvinovăţit vinovaţi. (Şi nu numai în Biserică). Nu încape nici o îndoială că Dumnezeu a şters din Cartea Sa persoane pe care oamenii niciodată nu le-au condamnat şi nu a şters persoane pe care oamenii le-au condamnat. Dar noi, iubitule, nu suntem heruvimi sau serafimi, ca să putem cerceta Arhivele cerului şi vedea care oameni sunt scrişi şi care şterşi, sau, mai concret, care clerici sunt recunoscuţi şi care sunt lepădaţi de Dumnezeu. Care dintre noi va putea spune cu desăvârşită certitudine şi siguranţă că aceasta sau aceasta a hotărât Dumnezeu pentru cutare sau cutare preot sau episcop? „Cine a cunoscut mintea Domnului, sau cine s-a făcut sfetnicul Lui?” 102 Chiar şi în privinţa ereziei, cine nu ştie că şi sfinţi ai Bisericii noastre au căzut în erezii din simplitate, dar fiindcă au avut intenţie bună, au fost povăţuiţi de Dumnezeu şi s-au dezmeticit? Cine suntem noi ca să ne însuşim judecata Bisericii? Oare credem că am ajuns la măsura să cunoaştem judecata lui Dumnezeu? Nu este de mii de ori mai sigur şi mai plin de smerenie faptul de a ne supune hotărârilor Bisericii? Fratele meu, este înşelarea cea mai de pe urmă părerea că noi suntem cunoscători siguri ai voii lui Dumnezeu. Vai şi de mii de ori vai de Biserică atunci când oamenii, şi mai ales mirenii, propovăduiesc astfel de răzmerite: „Acesta este caterisit de Dumnezeu. Ce însemnătate are dacă nu a fost caterisit de Sinod? Să ne depărtăm de acesta!… Acela este integru şi are preoţie. Ce importantă are dacă a fost
    caterisit de Sinod? Hotărârile oamenilor nu-L obligă pe Dumnezeu. Să mergem, aşadar, la el!” La aceste lucruri, fără îndoială bine intenţionate, dar care sunt vădite înşelăciuni ale Luceafărului celui mândru, care îşi închipuia că va ajunge asemenea lui Dumnezeu, se potrivesc cuvintele dumnezeiescului Grigorie, care le repetă Canonul 64 al Sinodului V-VI ecumenic: „De ce te faci pe tine pastor, oaie fiind? De ce te faci cap, picior fiind? De ce îndrăzneşti a conduce oşti, fiind pus între ostaşi?” Cu toate acestea, unii mireni s-au făcut pe sine nu numai păstori, ci până şi sinoade ecumenice!”
    Nu confundati pogaramintele Bisericii cu erezii ca nu cunoasteti infinita mila a lui Dumnezeu!Si spun asta ca un fost romano-catolic trecut la Ortodoxie prin Sfânta Taină a Mirungerii („o extensie a Cincizecimii, zi în care Duhul Sfânt s-a pogorât asupra Apostolilor.”).Dupa logica dumneavoastra ar inseamna ca si cei botezati prin botezul sangelui nu sunt botezati ortodocsi si ar trebui scosi din Sfantul Calendar ca Sfinti Mucenici.
    Sunt unele taine nestiute de poporul de rand altfel oricine ar intelege scrierele Sfantului Maxim Marturisitorul cum ar fi Mistagogia.Nu judecati arhiereii tanc fiind la minte.Cred ca daca studiati argumentele Sfântului Isaac Sirul,Grigorie de Nyssa si chiar Maxim Marturisitorul legate de existenţa apocatastazei(nu versiunea cea condamnata a lui Origen) fara sa stiti ca au fost scrise de respectivii sfinti ii veti considera alti „ecumenisti eretici”…

    1. Tocmai aici e faza ca sunt cei ce nu au semnat in Creta, si e o diferenta a cadea din gresala si a INDREPTATII GRESALA cum fac cei din Creta, noi stim de la sfinti de sinodu 8 talharesc asta a fost din 06,06,2016=666 pana si data ii da de gol, depinde ce intelege el prin a te Supune Bisericii, daca zice sa ii acceptam cu ereziile lor pe unii asta nu e posibil deja is mai mult de 100 de ani de erezie , astea nu-s pogoraminte is erezii, papistasii is eretici ca sa intri in Rai iti trebuie Botez , ce treaba au sfintii mucenici care vroiau Botezu si nu era cine sa li-l dea si tine ??? CARE DISPRETUIESTI BOTEZU, chiar avand pe cine sa te boteze si tu bagi vrajeala cu iconomia ecumenista, daca era-i cu adevarat dornic de mantuire TU AI FI CERUT SFANTUL BOTEZ, Sfantul Maxim cu papa Martin au facut sinodu 5 si l-au condamnat pe Origen si apocatastaza asta arata cata ortodoxie zace in tine

  3. Am specificat in paranteza ca nu apocatastaza condamna de Sinod pe care o prezinta Origen…dar deja ati citit scrierele Sfântului Isaac Sirul,Grigorie de Nyssa si chiar Maxim Marturisitorul incat sa stiti ce fel de apocastaza este vorba.Eu cred ca nici textele Sinodului de la Creta nu le-ati citit complet,ci ati ramas cu idei fixe cum au majoritatea celor care ies din Biserica si-si fac propria idee de biserica

    1. Socaciule, trezește la realitate, dute caută un Preot cu adevărat antiecumeniste și Nepomenitor de apostati și boteazate așa cum trebuie ca la carte

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s