Lepra dialogului si sfatul sa ne indepartam de ereticii armeni

CUVIOSUL MAXIM GRECUL SCRIERI DOGMATICO-POLEMICE ,Volumul II ,Traducere: Florentina Cristea,Editura Bunavestire,Galați, 2003 pag.62-63-64

Datorită acestei erezii, trebuie ca noi să îi înlăturăm definitiv şi să ne îndepărtăm de ei, potrivit cu dumnezeiasca cugetare a Psalmistului: Oare, nu pe cei ce Te urăsc pe Tine, Doamne, am urât şi asupra vrăjmaşilor Tăi m-am mâhnit? Cu ură desăvârşită i-am urât pe ei şi mi s-au făcut duşmani (Ps. 138, 21-22)…Din această pricină te sfătuiesc, ca pe un prieten credincios şi frate iubit, să te lepezi de prietenia lor ticăloasă şi discuțiile linguşitoare cu ei dacă, într-adevăr, doreşti să te păzeşti până la sfârşit nevătămat în dreapta credință primită de la străbuni. Căci „discuțiile rele strică obiceiurile bune”, spune cuvântul apostolesc. Şi acelaşi Apostol spune din nou: De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te (Tit 3, 10). Iar blestemații armeni se împotrivesc nu prima dată sau a doua oară, ci stau împotriva învățăturii celor şapte Sinoade. Aşadar, cum să îi socotim noi vrednici de legături şi de împreună-vorbiri cu noi? Cel ce doreşte să îl vindece pe cel lepros, se molipseşte el însuşi de lepra lui, iar aceluia nu îi aduce nici o vindecare.

——–

====Nu e de mirare ca tot dialogand unii si-au pierdut credinta si acum trag si pe altii in erezii dogmatice ca cele din Creta 2016 si inainte de Creta, dar ei is cu ecumenismu lucid 

[Din punct de vedere ortodox, ecumenismul lucid nu este o nouă dogmă de credinţă, ci o atitudine spirituală de dialog și cooperare între creștini, în locul polemicii pline de ură confesională și al confruntării violente,…niciun creștin ortodox nu este obligat să dialogheze sau să coopereze cu alți creștini dacă are teamă că–și pierde credința ortodoxă. În același timp, este nedrept să considerăm că toți creștinii ortodocși care dialoghează teologic și cooperează practic în viața societății cu creștini de altă confesiune sunt trădători ai Ortodoxiei. Un creștin ortodox pașnic poate rămâne fidel Ortodoxiei fără a deveni fanatic, dacă mărturisește credința ortodoxă în dialog cu alți creștini, fără compromisurihttp://basilica.ro/comunicat-orice-lamurire-privind-credinta-trebuie-facuta-in-comuniune-bisericeasca-nu-in-dezbinare/

]

===Pe ei nimeni nu ii schimba din Ortodoxie (in mintea lor poate , că la cate acorduri si semnaturi(compromisuri dogmatice) au dat ce mai conta cireasa(Creta) de pe tort), adica sfintii le spun ca din prea multele dicutii(DIALOGURI) isi pot pierde Credinta Ortodoxa, ei (ecumenistii eretici) se dau mai plini de har ca Sfintii Apostoli care le-au vazut caderea  prin harul prorocesc, si cei ce urmeaza pe Sfintii Apostoli au teama, numai ei neînfricatii ecumenisti is prea tari ptr “pricajitii” eretici cu care dialogheaza, ASTA DA MANDRIE DRACEASCA!!!!!.Dovada ca dialogu vostru e varza is roadele voastre: pe papistasi nu ii mai botezati, faceti potir comun cu ei ii primiti la Taine, ii indemnati pe ortodocsi sa isi ne-boteze copiii la papistași si sa se ne-casatoreasca la papistași sau sa faca , curvii mixte la ortodocsi , va rugați cu ei in comun, mancati cu ei la Restaurant, primiti daruri , burse si bani de la ei , le traduceti cartile si mai aveti cutezanța sa ziceti ca NU V-ATI PIERDUT CREDINTA????Orbi ati ajuns calauze oarbe, cat de jos ati coborat, daca ati sti ce va asteapta.

Semnat: Miscarea pentru Apararea Ortodoxiei

Advertisements

18 thoughts on “Lepra dialogului si sfatul sa ne indepartam de ereticii armeni”

  1. Mai nou, unii cred ca le aduce vreun folos sa primeasca eretici stilisti la spovedanie. Dar ei astfel intra in comuniune cu ereticii, si intra la incalcare de canoane. Atunci de ce n-ar primi si catolici, penticostali, protestanti sau adventisti la spovedit, ca si aia cred in Dumnezeu?

    1. Problema celor care fac astfel de nelegiuiri e ca nu cunosc istoricul “bosv”-ului eretic (si poate chiar nestudierea Pidalionului unde in chiar primu canon se spune de doua ori de acele SCRISORI pe care Galaction Cordun nu le are ptr ca el singur s-a ales si poporu ce era cu el , canoanele zic episcopii si popor sa aleaga nu el pe el parca ar fi Papa chiar mai tare ca papa ca si aia simuleaza o alegere)si pentru ca au stat prea mult in legatura cu ereticii ecumenisti au luat din duhul acelora de neputinta poate in timp se vor lamuri , si isi pun prea mare incredere in Pr Sava ca le stie pr Sava pe toate, dar aici GRESESTE

    2. Si inca ceva ne miram cum desi e scris tot in Pidalion de har pana la caterisire in judecata sinodala fizica, cum de bosv-isitii laici nu vad ca au fost mintiti ca nu e har BOR, pacat ca unii din cei ce au intrerupt pomenirea invata si ei hula asta din pacate, poate si-or revenii , orice ar fi ecumenistii au cele mai slabe sanse sa se POCAIASACA, ptr ca prin ce fac se oandesc mai mult si isi maresc boala (duhovniceasca) din ce in ce mai mult, pe cand cei cu intreruperea pomenirii au mai aruncat din balast, da le tre timp sa arunce mai mult …

    3. Uite hal de comentariu de pe alt site grigorie “marele patrunzator al tainelor ” : Acuzatia de stilism impotriva celor care nu recunosc validitatea “Tainelor” celor care au semnat in Creta acele documente eretice, se aseamana cu acel gen de manipulare folosita in trecut de eretici impotriva ortodocsilor. Astfel Arie ii acuza pe drept-credinciosi de modalism; pnevmatomahii il acuzau pe Sfantul Vasile cel Mare de apolinarism; Nestorie pe Sfantul Chiril al Alexandriei de apolinarism; monofizitii pe ortodocsi de nestorianism. Azi unii din antiecumenisti, o parte din ei fiind in comuniune cu ecumenisti chiar si dupa ce acestia din urma s-au dovedit a fi atasati fata de ceea ce au semnat in Creta, ii acuza de stilism pe antiecumenistii care nu recunosc validitatea “Tainelor” ecumenistilor, cu toate ca acestia, antiecumenistii, n-au adoptat calendarul vechi si nici nu i-a acuzat pe cei ce au semnat in Creta de erezie pentru schimbarea calendarului, petru ca asa ceva nu s-a intamplat.
      Stilisti n-au devenit schismatici pentru ca au sustinut ca cei vaditi eretici sunt cazuti din har, ci pentru ca identificand in mod eronat schimbarea calendarului in zona ereziei ca si consecinta i-a considerat pe nou-calendaristi lipsiti de har. Pe cand antiecumenistii punandu-i pe ecumenisti intre eretici,ca pe unii ce s-au lepadat de dreapta credinta, si in afara comuniunii cu Biserica, nu sunt in eroare.
      Cineva bine intentionat vazand aceasta enorma diferenta dintre antiecumenisti si stilisti, nu poate sa-i acuze de stilism pe antiecumenisti; o asemenea acuza nu poate fi adusa decat de cineva care n-a inteles aceasta diferenta ori de cineva care face voit confuzie pentru a manipula, insa atunci se aseamana prin atitudine cu ereticii mai sus mentionati.

      1. Ia uite, ca au aparut si canoanele impotriva comuniunii cu ereticii si schismaticii! Si se pare ca nu sunt doar astea. Ce vor spune acum aparatorii neconditionati ai spoveditorilor de stilisti? Ca acum nu ii mai pot acuza de nestiinta, desi era si asta greu de crezut. Domnul sa ne lumineze.

  2. Singura modalitate in care rătăciții de soiul pot venii la ortodoxie este acela de a se lepăda de mocirla in care se scaldă al ereziilor dar cu toată convingerea, altă modalitate nu exista

    1. Deci pana la urma ruga in comun nu e pacat ????????Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:09

      2. Rugaciunea de la inceputul procesului nu este o impreuna-rugaciune cu ereticii. Cine i-a condamnat ca eretici pe membrii Consistoriului?! Aveti dvs aceasta calitate?! Inseamna ca toti cei care pomenesc ierarhii apostati sunt eretici! Sa nu exageram cu apelativele si judecatile lipsite de temei!
      Ierarhii semnatari sunt numiti eretici!
      Cei trei martori au refuzat rugaciunea in comun cu ei din motive de constiinta. Iar ceilalti doi au ramas alaturi de mine, tot din motive de constiinta. De aceea, am spus ca marturisirea a fost comuna

    2. Ăsta nu o fi iubirismu ecumenist : Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:29

      Se fac partasi la erezie! Iar cei care vad eretici peste tot, cand nu este cazul, se numesc lipsiti de dragoste si se pun judecatori peste toti!

    3. Cand vrea el e ruga si cand tot el vrea nu e ruga
      : Creștin confuz pe 14 Iulie 2017 la 20:27

      Dacă nu este o împreună rugaciune atunci ce este? Cum se numește?

      Apreciază
      Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:32

      Impreuna-rugaciune (nu cu ereticii)! Faceti o mare confuzie. Verificati-va prin duhovnic, daca aveti!

    4. El singur marturiseste ca e eretic : Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:38

      Daca da este da si nu este nu, de ce sunteti un crestin confuz?
      Am zis ca intelege fiecare ce vrea, fiindca faceti parte din categoria celor care, indiferent de ceea ce li se spune, ei o tin pe a lor. Preocupati-va de propria mantuire! V-ar folosi mai mult decat sa aduceti dezbinare prin intrebari ispititoare!

    5. Noua ne e clar de partea cui e exact ,ca , cu spoveditu : Preot Claudiu pe 15 Iulie 2017 la 16:06

      IMPORTANT!
      Deoarece sunt mulți cititori ai blogului care m-au întrebat, scris și telefonic, de ce unii dintre martori au părăsit sala de judecată și pe membrii Consistoriului, iar alții au rămas împreună cu mine și cu aceștia la rugăciunea de dinaintea procesului la care am participat, mă simt dator să fac următoarele precizări:
      Martorii care au ieșit din sală, au ales din motiv de conștiință să refuze rugăciunea împreună cu membrii Consistoriului, numindu-i ecumeniști și părtași la erezia ecumenistă prin pomenirea ierarhilor eretici. Aceasta a fost mărturisirea lor. Cei care am rămas, am rostit rugăciunea „Împărate ceresc” împreună cu membrii Consistoriului pentru a parcurge toate etapele impuse de Regulamentul Consistoriului Bisericesc. Nu a fost o împreună rugăciune cu ereticii, condamnată de Canoanele Bisericii, ci o împreună-rugăciune cu membrii Consistoriului Mitropolitan, care, da, se fac părtași la erezie prin pomenirea ierarhului eretic!
      Atenție!!! Aceștia, nu sunt eretici, ci părtași la erezie! A fi eretic, înseamnă a promova/propovădui erezia sau a semna acte sau acorduri eretice. Ierarhii noștri sunt eretici, fiindcă au semnat documente eretice.
      Asta nu înseamnă că prin îngrădire îi numim pe cei care pomenesc – eretici! Să nu fie! Una este părtășia la erezie și alta este erezia. A-i considera eretici pe preoții pomenitori înseamnă că și monahii și mirenii rămași în comuniune cu aceștia sunt eretici! Iar că noi, care care am întrerupt pomenirea, suntem singurii ortodocși. Lucrul acesta înseamnă SCHISMĂ! Iar eu nu vreau să-mi conduc turma încredințată de Hristos spre schismă, prin acceptarea unei asemenea învățături! Atitudinea noastră este de a nu participa la slujbele unde sunt pomeniți ierarhii, de a ne îngrădi de erezia ecumenismului, nu de a fi „vânători de vrăjitoare”!

  3. Da a mi sung eretici care este motivul ortodox pentru a rămâne in comuniune cu cei eretici. Ajungem din nou la punctul de plecare. Comuniunea cu ereticii nu ar fi erezie, ci doar partasie la erezie. Fraților îmi este frica de mania lui Dumnezeu pentru tot ceea ce se petrece si pentru ca avem căderi pe măsura vicleniei si fățărnicie noastre.
    Sa ne ajute Dumnezeu ca toți sa ne îndreptam pentru a intra in viața, altfel vom ajunge sa “îndreptam” învățătura Bisericii pentru viața trecătoare, făcând din necredință noastră “masura” Ortodoxiei.
    Hristos a Înviat!

    1. Pr. Serafim Rose: oricare dintre micile noastre greşeli de care ne ţinem poate fi un lucru cu care diavolul ne poate prinde. Fiind prinşi, putem începe să ne justificăm această stare ‘în mod logic’ – pe baza patimii noastre. Şi de la acel proces ‘logic’ de gândire Îl putem trăda pe Hristos., dacă nu ne păzim şi începem să ne dăm seama că suntem plini de patimi, că fiecare dintre noi este potenţial un Iuda. De aceea, când apare prilejul – când începe patima să lucreze în noi şi în mod logic, începe să se dezvolte din patimă în trădare – ar trebui să ne oprim acolo şi să spunem ‘Doamne, miluieşte-mă pe mine, păcătosul!

      Ieromonah Damaschin,

      Fragmente din „Viaţa şi lucrările Pr. Serafim Rose”,

      Editura Sophia, Bucureşti, 2005

      1. Din pacate s-a ajuns la vorba unui parinte : Scapa cine poate!. Problema e ca ne viclenesc si antiecumenistii, dar Dumnezeu ii va ajuta pe cei sinceri sa intelega viclenia acestora si sa se ingradeasca de ei. Noi asa am facut!

    1. I-am prezentat problema cu stilistii si cu cnp -ul nu am primit nici un raspuns nu stim daca si-a schimbat gandirea , cu stilistii a spus o doamna ca nu i-ar primi la spovedit se pare ca in aceasta s-ar fi schimbat in bine ca inainte gandea ca poate sa ii primeasca , despre cnp nu stim daca il considera Lepadare ultima data nu gandea astfel ,oamenii se pot schimba noi asta asteptam, ce ne-a socat cel mai mult e ca a slujit cu pr Buza desi cei din jurul lui(parintelui Grigorie) stiau gandirea eretic stilista (a pr Buza) de care nici acu nu prea se dezice public de ea prin Anathema!(pr Buza nu se dezice) cat despre documente cu cip pr Buza aplica iconomia ca in Creta dovada ca nu vede haru si nu stie ce cadere reprezinta aceste cipuri, noi nu putem avea comuniune cu cineva care il pomeneste pe pr Buza cel putin nu acum. Nu stim ce crede pr Grigorie de documentele cu cip unii spun ca le-a zis oamenilor sa renunte la carduri cu cip si altele dar altii spun ca mai nou ar fi zis ca DOCUMENTUL UNIC sa nu il ia restu le pot lua, mai multe detalii nu stim , oricum fratele Valerica e cel care are traiectoria buna dansul a renuntat la cnp si incearca ceva am auzit ca si unii oamenii de acolo ar vrea sa renunte la cnp, oricum le trebuie timp sa mai se eliberezele de duhurile fostei pomeniri de eretici care ne-au afectat gandirea la toti …Sfanta Treime si Maica Domnului sa ii ajute!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s