Nu stie, fara ca acela sa-si dea seama, inconstienti, primim harul, hirotonit legitim

cartea: Staretii Despre vremurile din urma, Petru Voda 2007, Pag.212-213

Iti  aduc un exemplu,ca sa intelegi cat de atenti trebuie sa fim: Ce ii spune preotul copilului ptr ca acesta sa devina crestin ?”Te lepezi de satana?”Pruncul nu spune nici “da” nici “nu”doar plange.Atunci ,preotul ce face?Il cufunda in apa si la citirea sfintelor rugaciuni,pogoara Sf Duh si cu toate ca pruncul nu stie aceasta,in el deja se aseaza Sfantul Duh si devine crestin,intotdeauna avand cu el Harul lui Dumnezeu
=====

Trezirea Duhovniceasca II, Edit. Evanghelismos 2012, pag.205

Vezi, copilaşul, la Sfântul Botez, atunci când preotul îl afundă în apă primeşte pe Sfântul Duh, fără ca acela să-şi dea seama de aceasta şi după aceea se sălăşluieşte în el harul dumnezeiesc.

======

Sfantul Simeon Noul Teolog, Scrieri I, edit Deisis Sibiu 2001, pag. 47

„ Fiindcă am fost botezați ca prunci inconștienți, / primim harul ca niște desăvârșiți și în chip nedesăvârșit, / dobândind iertarea întâii neascultări” ( H 55, 38-48).

—–

Pag.422

răspunsul dat de Fericitul Augustin donatiștilor: săvârșitorul hirotonit legitim administrează Sfintele Taine și acea administrare nu are nimic de-a face cu vrednicia personală a slujitorului, sau cu absența ei

—–

Pag.426

Dionisie Areopagitul…Epistolă VIII…că un preot neluminat(aphotistos) „nu e preot deloc, ci un dușman, un amăgitor, unul care se prostește pe sine însuși și e un lup în mijlocul poporului lui Dumnezeu”( Ep. VIII, 2; PG 3, 1092C)

Advertisements

23 thoughts on “Nu stie, fara ca acela sa-si dea seama, inconstienti, primim harul, hirotonit legitim”

  1. “Te rog să mă ierţi pentru întârzierea cu care îţi scriu – am avut foarte mult de lucru! Acum legat de întrebările tale: fiul tău va fi primit prin Mirungere, iar apoi poate primi (şi este chiar de dorit, cât de des posibil) Sfânta Împărtăşanie fără a se mărturisi, până la şapte ani după care trebuie să se mărturisească de fiecare dată – o practică foarte obişnuită la o vârstă ca aceasta şi care, dacă se va întipări foarte bine încă de acum, îi va deveni mai târziu ca un principiu de nezdruncinat. Încă de la şapte ani copilul trebuie să ţină şi posturile bisericeşti, în mod special cel dinainte de Împărtăşanie – e recomandabil să începi să-l pregăteşti încă din fragedă copilărie pentru aceasta, etc. Poţi judeca tu însuţi la cât te poţi aştepta de la fiul tău.”
    https://cuvseraphimrose.wordpress.com/category/scrisori-misionare/

    1. Serafim Sfantul nu e norma in Biserica Ortodoxa Sinodu zice clar cine accepta botez eretic da da seama, asa ca asta cu DOAR mirungerea cade, dar ce spui de Sfantul Teodor Studitul care prin mirungere intelege ca trebuie botezat apoi miruns, oricum Sf Serafim a fost “pacalit” de Sfantul Maximovici ca desi nu a avea botezul a primit monahismul care e considerat de Sfinti tot un Botez asa ca ce zice Vulcanescu Matei din Grecia cade ca nu ar fi preot, deci el pana la urma a primit un BOTEZ asa si tu trebuie sa te Botezi, pana atunci nu vei vedea harul si faci ECUMENISM PE FATA

  2. Chiar daca copilul a fost primit la Ortodoxie de la catolici prin Mirungere ii spune Cuviosul Seraphim Rose datorita iconomiei sa ia Sfânta Împărtăşanie.Nu-i spune ca nu-i ortodox pentru ca nu a fost botezat si alte apelative primite de la supercorectii antiecumenisti…

    1. Greseste daca a zis de doar mirungere, o sa dea seamala judecata universala ptr neoranduielile astea…nu ii spune asa(eretic saul alt cumva) ptr ca nici el (pr Serafim Rose) nu intelesese ca trebuie botezat si Sfantul Maximovici l-a lasat asa ca stia ca se va Boteza prin monahism oricum , scrie tot pe acolo Sf Rose ca a scris in aceea revista ce o vindea niste nazbatii si la intrebat pe Sf Maximovici de ce nu l-a corectat in gresala si i-a zis Sf Maximovici ca fiecare da in dreptul lui seama de ce scrie…asa si cu, scrisorile astea au avut acordul Sf Serafim sa fie publicate?? Asa si tu ti se zice drumu drept si clar de mantuire si tu cauti INDREPTATIRI IN PACATE- esti ecumenist eretic mai spurci si pe altii cu rugaciunile tale comune unde e frica ta de Dumnezeu???

  3. Daca ajungi sa judeci Sfinti actuali facatori de minuni,mai pui la indoiala si economia lui Dumnezeu ..dupa logica mintii voastre nici talharul de pe cruce nu a fost botezat,nici mucenicii…a-ti fi in stare sa bagati pe toti in randul ereticilor,numai voi super-corectii antiecumenisti si neaparat nepomenitori aveti har.Spun Sfintii Parinti cand esti atins de har simti nimicnicia ta,te simti cel mai pacatos si ti-e mila chiar de diavoli,in nici un caz nu vezi peste tot numai eretici si clocai de ura….
    Nu-mi apartine dar e explicativ:
    “cand un catolic vine la ortodoxie nu se recunoaste harul botezului catolic , deloc … caci asta ar inseamna sa se recunoasca harul acolo unde nu este si asta ar fi erezie … nu exista har la catolici … insa cand un eretic vine la ortodoxie nu are asupra lui decat slujba de botezare catolica care nu a primit nici un har cand s-a efectuat ( cand ereticul s-a botezat la catolici ) ; prin faptul ca se mirunge cu sf si marele mir ortodox , care are tot harul Duhului sfant in el , ereticul primeste si harul care trebuia sa il primeasca la botezul catolic dar nu l-a primit deoarece nu se putea sa il primeasca atunci , ca ala era botez facut de eretici … dar cand el este miruns cu harul Duhului sfant la mirungerea ortodoxa , el primeste atunci si harul botezului , si astfel slujba facuta de catolici , in momentul ACELA , adica abia in momentul cand se miruieste ortodox , acea slujba isi primeste ( catolica ) si harul dumnezeiesc … insa acest har nu se duce si asupra celorlalti catolici , caci ei au ramas eretici neconvertiti … primeste har numai ala care a trecut la ortodoxie si numai datorita faptului ca a fost miruns cu harul Duhului sfant la mirungere …”

    1. Mai ereticule nebotezat el Pr Serafim e Sfant ptr noi astia mici, Biserica nu l-a canonizat, el a fost Botezat prin Harul Monahismului, tu ce Botez ai ?ca sa judecei pe cei din care nu faci parte ptr CA NU ESTI BOTEZAT

    2. Pai talharul a crezut TU NU CREZI PTR CA NU VREI SA TE BOTEZI , asta e cea mai mare dovada ca nu crezi, si crezi ca “botezul” papistas e valabil, desi Sfantul Mihai Viteazul v-a demonstrat ca nici apa nu o mai puteti sfintii inca din 1600, deci ce botez cand nici agheasma nu puteti face ereticilor papistasi????

    3. Bai nebunia satanei cei desavarsiti simt mila ptr draci , tu care nici harul nu l-ai vazut care e(a vedea harul adica) acest lucru e al incepatorilor si nu al desavarsitilor, citesti si crezi ca vorbesc parintii de neica nimeni?? Mai sunt unii citesc pe Sfantul Siluan si cred ca se adreseaza lor, sfantul Siluan se adreseaza desavarsitilor, si popii lupi dau aceste carti incepatorilor mai mult rau le fac , dar un orb car nu vede calauzind alt orb vor cadea amandoi in groapa

    4. Canonul zice clar trebuie botezat cel spurcat de ereticii cauta pidalionu 1844 Nicodim Aghioritul, si acolo zice Botez din apa si Duh ca in Evanghelie Miruirea e confirmare si nu BOTEZ, adica la voi ce se confirma?? Care botez??? Hristos nu a zis mergeti si MIRUNGETI, A ZIS mergeti si Botezati, daca mirungerea e TOTUL atunci ce rost mai are Botezul Ortodox?? Hai sa ne mirungem toti, ce atata botez?? Aceasta mirungere singura e impotriva Evangheliei toti care au facut asa vor da seamă…

    5. Nebotezul ereticilor nu e valabil, si nu e o incalcare a canoanelor , incalcare a canoanelor e atunci cand cel ce are botezul Ortodox mai e iar botezat Ortodox de un altul, Unul e Botezul asa zice acolo UN DOMN,O CREDINTA, UN BOTEZ(Ortodox) si nu eretic

    6. Tu nu ai trecut tu esti in barca ecumenismului eretic la judecata finala o sa iti aduci aduci aminte ca puteai sa devii ortodocs dar ai crezut ce ai vrut tu (si nu ce crede Biserica) sau ai crezut ce te-au invatat gresit altii, ptr ca tu ai avut ocazia sa devii Ortodox si ai refuzat

  4. “- Uitandu-ne la Ortodoxie, la starea ei actuala si perspectivele ei din perioada ce urmeaza, putem vedea doua aspecte diferite. Inainte de toate, este duhul lumesc atat de prezent in Bisericile Ortodoxe de astazi, ce duce la o diluare a Ortodoxiei, la o pierdere a diferentelor dintre Ortodoxie si heterodoxie. Acest duh profan a cauzat miscarea ecumenica, ce se indreapta spre apropiata unire cu Roma si cu confesiunile apusene – lucru ce se prea-poate intampla chiar in anii `80. In sine, nu va fi un eveniment spectaculos: majoritatea ortodocsilor au ajuns atat de nestiutori in credinta lor, si atat de indiferenti fata de ea, incat doar vor saluta posibilitatea de a primi impartasania intr-o biserica romana sau anglicana. Acest duh lumesc, ce pluteste „in aer” si pare natural astazi, este corespondentul religios al atmosferei ateist-agnostice ce predomina in lume.

    – Care trebuie sa fie raspunsul nostru la aceasta miscare „ecumenica” lumeasca? Din fericire, episcopii nostri, ai Bisericii Ruse din afara Rusiei ne-au dat spre urmare aceasta politica: sa nu participam in miscarea ecumenica, iar mitropolitul nostru [Filaret] i-a avertizat pe ceilalti crestini ortodocsi asupra rezultatelor dezastruoase ale caii lor ecumeniste, daca vor continua; dar, in acelasi timp, episcopii nostri au refuzat sa intrerupa toate contactele si comuniunea cu Bisericile Ortodoxe implicate in Miscarea Ecumenica, recunoscand ca aceasta este o tendinta ce nu a ajuns inca la o finalitate (Unirea cu Roma) si ca (cel putin in cazul Patriarhiei Moscovei si al celorlalte biserici de dupa Cortina de Fier) este vorba de o politica impusa Bisericii de catre autoritatile lumesti. Dar, din pricina acestei politici, Biserica noastra sufera atacuri atat dinspre stanga (de la ecumenistii ce ne acuza ca suntem „lipsiti de dragoste”, „in urma vremurilor”, si altele asemenea) cat si dinspre dreapta (de la grupari din Grecia care ne cer sa incetam comuniunea cu toate Bisericile Ortodoxe si sa le declaram lipsite de har).

    – Intr-adevar, daca privim la situatia Bisericii Ortodoxe din Grecia, putem vedea ca miscarea ecumenica a provocat o reactie ce a devenit deseori excesiva, si uneori aproape la fel de rea ca boala pe care cauta sa o vindece. Gruparile mai moderate ale vechilor calendaristi greci au o pozitie similara cu cea a Bisericii noastre Ruse de peste granite; dar au avut loc schisme dupa schisme intre vechii calendaristi asupra chestiunii „strictetei”. Acum cativa ani, unul din aceste grupuri a rupt comuniunea cu biserica noastra, deoarece episcopii au refuzat sa declare ca toate celelalte Biserici Ortodoxe sunt lipsite de har; acest grup afirma acum ca e unicul ce poseda harul, ca este singurul ortodox. De curand, a atras niste convertiti din biserica noastra, si trebuie sa fim constienti ca aceasta atitudine este un pericol pentru unii din convertitii americani si europeni: cu mintile noastre calculate, rationaliste, este foarte usor sa credem ca suntem plini de ravna si de strictete, pe cand in realitate ne lasam, mai ales, in voia patimii noastre pentru dreptatea sinelui.

    – Un episcop vechi-calendarist grec ne-a scris ce rau nemasurat a fost facut Bisericii Ortodoxe din Grecia de ceea ce el numeste „boala corectitudinii”, atunci cand oamenii citeaza canoane, Parinti, tipicul bisericesc, spre a dovedi ca au „dreptate” si ca toti ceilalti se inseala. Corectitudinea poate deveni cu adevarat o „boala” atunci cand este administrata fara dragoste, toleranta si fara constientizarea propriei intelegeri imperfecte, a cuiva. O astfel de „corectitudine” va produce mereu numai schisme, si in cele din urma ajuta numai miscarea ecumenica, reducand numarul celor ce marturisesc Ortodoxia.”
    Cuviosul Seraphim Rose

    – Viata si invatatura noastra crestina trebuie sa fie in asa fel incat sa ne dea putinta de a-l sti pe adevaratul Hristos si de a-l recunoaste pe Hristosul cel mincinos (Antihristul) cand va veni. Nu cunoasterea teoretica sau “corectitudinea” ne vor da aceasta cunoastere. Vladimir Soloviev, in parabola sa asupra Antihristului, are o introspectie valoroasa, scriind ca Antihristul va zidi pentru ortodocsi un muzeu al tuturor antichitatilor bizantine posibile, numai sa i se supuna lui. Astfel ca si prea multa “corectitudine” in Ortodoxie, fara o inima crestina iubitoare, nu ii va putea rezista Antihristului; cel care il va recunoaste si ii va rezista cu tarie o va face indeosebi prin inima si nu prin minte. Trebuie sa ne dezvoltam launtric simtamintele si instinctele crestine drepte, si sa lasam deoparte toata fascinatia asupra “satisfactiilor duhovnicesti” (“conforturi spirituale”) ale modului de viata ortodox, caci altfel vom fi – precum nota un observator plin de discernamant al convertitilor din ziua de astazi – ortodocsi, dar nu si crestini.
    “Orthodox Christians Facing the 1980’s” [Crestinii ortodocsi fata in fata cu anii ’80”] – O prelegere tinuta la Pelerinajul de vara Sf. Gherman, Platina, California, 9 august 1979

    1. Stii ce zice Sfantul Simeon ca daca nu ai vazut harul nici crestin nu te poti numi, popii care iar nu au vazut harul is numiti lupi, Sfanta Impartasanie asta face te ajuta sa vezi harul dar prin botez, si iarasi poti fi botezat si sa nu vezi harul popii lupi

    2. Marturisirea nu se face in erezie cei desavarsiti nu is afectati dar nici ei nu rabda sa stea cu ereticii in comuniune, dovada Sf Teodor Studitul a rabdat 3 ani apoi GATA!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s