Pidalion 1844, pag. 80

https://ayeaye20.wordpress.com/2021/03/01/pidalion-1844-pag-79/

PIDALION 1844 CÂRMA BISERICII ORTODOXE
edit. “Credința strămoşească”, 2007

pag. 80

iaşi. A nu hirotesi anagnost, sau monahi; şi altele asemenea.). Fiindcă, zice că Episcopului chiar şi mai cu deosebire i s-a încredinţat lui norodul Domnului, şi de la dânsul mai cu deosebire, ca de la un păstor, cu îndatorire are a i se cere de la Dumnezeu seamă pentru sufletele turmei sale.

CANONUL 40
Să fie arătate lucrurile însuşite ale Episcopului (numai dacă ar avea ale sale), şi arătate cele chiriaceşti. Ca să aibă stăpânire Episcopul săvârşindu-se, pe ale sale a le lăsa cărora va voi, şi cum va voi. Şi nu cu pricinuire (înfrun-tare) de bisericeşti
lucruri se cade (a se împărți) cele ale Episcopului, când va fi având muiere, şi copii, sau rudenii sau casă. Că drept este înaintea lui Dumnezeu şi înaintea oamenilor, ca, nici biserica să nu sufere vreo pagubă, pentru neştiinţa lucrurilor Episcopului,
nici Episcopul sau rudele lui, cu pricinuirea Bisericii, să se jefuiască. Sau să cadă în vorbe oamenii lui, şi moartea lui cu ocări să se îmbrace.
[Sobor 4, 22; Sobor 6, 35; Antioh. 24; Cartag. 30, 40, 89]

TÂLCUIRE
Dumnezeieştii Apostoli nici un lucru cinstind mai mult decât pe drep-tate, rânduiesc în Canonul lor acesta, că se cuvine a fi arătate, atât lucrurile ce are
Episcopul ale sale (de s-ar cuveni câtuşi de cât să aibă ale sale, el care este mort lumii şi lucrurilor lumii), ori cele ce a câştigat mai-nainte de a se face Episcop, ori cele ce i-au venit moştenire, din darul rudelor sale. Atât, zic, tre-buie a fi arătate lucrurile Episcopului, cât şi lucrurile bisericii, ale Episcopiei, sau ale Mitropoliei. Pentru care sfârşit? Pentru ca să aibă Episcopul stăpânire, când va muri, să lase
lucrurile sale77 la aceia care va voi, şi cu orice fel de chip va voi. Însă să le lase la feţe drept slăvitoare, (şi nu la ereticeşti78), ca să nu se piardă pentru pricina lucrurilor Bisericii, lucrurile Episcopului, care se întâm-plă uneori să aibă muiere (şi vezi Canon 5 Apostolesc) şi copii, sau rudenii, şi
____________
lucrătoare. Iar câţi nu o lucrează pentru oarecare opritoare a lor păcate, nici a spovedi (pe alții) nu se cuvine. Şi câţi o fac aceasta, afară de Canoane o fac. (Şi vezi mai pe larg subînsemnarea Canonului 102 al Soborului 6).
77 Am zis că cele ce au câştigat mai-nainte de a se face Episcop să fie arătate, şi să le lase unde va voi, pentru că după Canonul 40 al Cartaginei dacă Episcopii, şi clericii mai-nainte fiind să-raci, în urmă au câştigat în Episcopie sau în cliros lucruri mişcătoare, sau nemişcătoare, se cade să le lase Bisericii căreia îi slujesc (ci şi din lucrurile ce le vor câştiga, din darul cuiva, sau din clironomia rudească, trebuie să afierosească Bisericii lor ceea ce bine vor voi).
78 Fiindcă Canonul 89 din Cartagina, rânduieşte ca şi după moartea sa să se anatematisească Episcopul, care va lăsa moştenitori lui-şi elini, sau eretici, dar şi Canonul 4 al acestuiaşi opreşte pe Episcopi şi pe clerici de a dărui lucrurile lor la eretici, măcar şi rudenii ale lor de ar fi aceştia.

https://ayeaye20.wordpress.com/2021/03/03/pidalion-1844-pag-81/

25 thoughts on “Pidalion 1844, pag. 80

  1. Ce te faci ca IPS Teodosie declara :
    OrtodoxINFO
    ÎPS Teodosie cheamă credincioșii la dârzenie în apărarea Bisericii: “Acceptăm mucenicia, dar nu închidem biserica! Sunt dispus la sacrificiul suprem” si asta in conditiile in care al declarati ecumenist si apartenenta s a la ortodoxie ati pus-o intre ghilimele ?!! ” Ortodoxul” Teodosie 2016 Poti fi oare si crestin si ortodox in acelasi timp sau cei doi termeni , sant incompatibili in conceptia dumneavoastra ?

    1. Pai normal dupa ce s-au rugat cu satana in ianuare cei cu care are el comuniune normal ca acu zice de mucenicie in erezie :))) apoi sa vedem care a facut ca Sv Petru daca toti te vor parasi eu nu si Branza si un alt popa au zis cam la fel dar NICI UNUL NU A ZIS CU AJUTORUL LUI DUMNEZAU sa nu acceptam sa inchida astia…sa vedem atunci daca isi mai sustin pozitia, oricum e o ratacire sa crezi ca in erezie tu aperi Biserica. “Orthodoxul” inseamna de fapt ERETICUL ce e scris cu ghilimele inseamna opusul DA!

    2. Daca tu crezi ca Teodosie e orthodox :))) asta crezi tu pe mine ma intereseaza ce zice Biserica Soborniceasca si Biserica spune ca cel ce nu tine canoanele NU POATE FI ORTHODOX deci e eretic adica “orhodox”, mai clar cand “orthodox”=eretic, ptr. ca si Sv Damaschim a zis de monofizitii eretici ca sunt orthodocsi in unele asta nu inseamna ca au devenit sau sunt orthodocsi ci tot eretici au ramas nu exista crestin pe jumatate tot Svantii o zic ca acela nu e crestin ce e doar pe jumatate o zice Sv Simeon Noul Theolog, si da nu e orthodox acest eretic Theodosie care a dat liber la moarte prin vaccin666 popilor lui !

      1. Cata vreme BOR , SINODUL BOR , nu-l exclude din biserica ca fiind eretic …eu sunt obligat sa ma-ncred in el si-n ceea ce spune caci ai sunt dator cu ascultare ca orice crestin care-i dator cu ascultarea EPISCOPILOR ! Gresesc eu sau…altii ?

      2. Da da cum sa nu :)) ce zice Biserica de ascultarea fata de ereticii care invata erezii si fac erezii pe fata oricum si tu esti un mare eretic :)))

    3. Crestin si orthodox in acelasi timp e ca si cum ai spune orthodox orthodox sau crestin crestin si stii prea bine ca in gramatica asta se cheama pleonasm; PLEONÁSM, pleonasme, s. n. Eroare de exprimare constând în folosirea alăturată a unor cuvinte, expresii, propoziții etc. care repetă în mod inutil aceeași idee. [Pr.: ple-o-] – Din fr.pleonasme.

      sursa: DEX ’09 (2009)

      1. Nu poate fi pleonasm caci , nu-i vorba doar despre cuvinte diferite ci si de sensuri/intelesuri diferite ! Diavolul oare , nu crede si nu se teme si umileste la auzul NUMELUI lui Dumnezeu tatal precum si-a lui Dumnezeu Fiul asta ca sa nu mai amintesc de Dumnezeu DUHUL SFANT ? Atunci , pe cale de consecinta este fie crestin fie …ortodox caci , si crestinismul dar si ortodoxia ne invata , ne indeamna sa CREDEM in DUMNEZEU !!!

    4. Si hai ca te iau prin invaluire acu Crestin vine de la hristian scrierile mai vechi atesta termenul de hristian adica de la Hristos sau scrierile cu Chreştin is si mai evidente ori zice Sv Papacioc Singur Orthodoxia, adica Singur Hristos si uite ca a spune crestin si orthodox e acelasi lucru Hristos, Hristos deci pleonasm din punct de vedere gramatical

      1. Va multumesc cu umilinta pentru explicatii si , fireste pentru ca , va pierdeti timp pretios cu unul ca mine insa…chiar stiam toate lucrurile pe care le-ati explicat aici…prin invaluire . Le stiam si ma-ncred in ele chiar daca s-au gasit unii care s a ma acuze de…papistasism .

    5. Si ca sa ti-o iau inainte iar nu am zis ca crestinul omul simplu e Hristos ci prin harul lui Dumnezau primit la botez viaza Hristos in inima lui, pr cand Orthodoxia e insusi Hristos

  2. Poate binevoiti sa argumentati eventual cu exemple : unde-am facut caterinca , unde teatru dar mai ales , unde am mintit ?! Am inteles : ati incheiat discutia , probabil unde n-aveti argumente si , stiind ca le voi solicita . Rusine ! Doresc sa stiti un fapt : NICIODATA , ATUNCI CAND DISCUT DESPRE DUMNEZEU , BISERICA SI SLUJITORII EI , NU-MI PERMIT NICI SA MA GANDESC MACAR LA CATERINCA sau TEATRU IAR MINCIUNA….AIA-I D E LA CEL RAU , PENTRU CAZUL IN CARE ATI UITAT ! Unde-i acea rabdare pe care , insasi pidalioanele { canoanele } , va invata ca TREBUIE sa fie indelung rabdatoare ??? Ia vedeti ce spun aceleasi pidalioane despre consecinte si mai ales pentru canoanele de dupa !

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s