Raspuns lui Tihon Bivoleanu ce fu’ la Petru Voda, ce considera lepadarea cnp666 LIBERTATE si sustine ereziile de la Roman-Mestecanis semnate ca fiind Marturisire de credinta Orthodoxa

Ca un al doilea BOTEZ=CALUGARIA! si de ce nu mai trebuie rebotezat unul stropit care dupa stropire a fost facut calugar si apoi preot

Deci ce considera Maica Domnului “o lepadaredocumente dracesti cnp666 tu(Tihon) consideri LIBERTATE, nu e de miare ca ai semnat erezii pe post de orthodoxii la Roman-Mestecanis, asta nu intelegi tu can. 18 Timotei nu se impaca cu punctul

“3. PĂRTĂŞIA la erezie cu știință sau FĂRĂ ŞTIINŢĂ este tot EREZIE.”

de la nemarturisirea aceea eretica; can. 18 Timotei asta arata ca NU e VINOVAT(copilul)! ori voi ati scris

FARA STIINTA este TOT EREZIE” = E VINOVAT!

dovada CA NU AVETI DREPTATE e

1) anathema ROCOR 1983 care osandeste doar PARTASIA/comuniunea CONSTIENTA, alte dovezi sunt:

2) Sv. Grigorie cu apocatastaza,

3) Sv. Maxim ce il crezu pe Hornoriu monotelitul ca era orthodox,

4) Scrisoarea catre Metodiu a Sv. Theodor Studitul din Talcuirile lui Nicodim Milas si Floca la Pidalion,

5) Scrisoarea Sv. Kiril de Kazan din Sv. Catacombelor Rusiei,

6) Can. 2, 5 din Pidalion ale Sv. Teofil,

7) Sv. Ignatie Briancianinov,

8) Sv. Ioan Scarariul in Scara la can. ce nu interzice celor tari in credinta a NU MANCA cu ereticul

1)====Anathema ROCOR 1983

https://ayeaye20.wordpress.com/2017/12/31/1437/

2)====Cu Sv. Grigorie de Nissis

https://ayeaye20.wordpress.com/2017/09/26/cum-sfintii-au-gresit-dar-tot-sfinti-au-ramas/

3)==== https://ayeaye20.wordpress.com/2021/08/18/dovada-ca-cei-care-nu-stiu-nu-sunt-afectati-sv-maxim-marturisitorul-si-ereticul-honoriu-dar-si-sv-grigorie-de-nyssa-ce-invata-apocatastaza-si-desfiintarea-punctului-3-partasia-fara-stiinta-est/

4)====Sv. Theodor Scrisoare catre Metodiu

https://ayeaye20.wordpress.com/2018/11/05/este-scris-tot-cel-ce-va-pacatui-din-nestiinta-se-va-curati3-moise-4-2-astfel-ca-acestia-vor-fi-liberi-de-orice-epitimie-s-a-spus-ca-orice-s-a-pangarit-din-nestiinta-se-curat/

https://ayeaye20.wordpress.com/2019/10/23/svantul-theodor-studitul-metodoiu-oare-mai-intelege-cineva/

5)====https://ayeaye20.wordpress.com/2019/06/17/mitropolitul-chiril-de-kazan-taine-mantuitoare-pentru-cei-care-le-primesc-cu-credinta-in-simplitate-laicii-care-au-o-atitudine-constienta/

6)====Sv Teofil can. 2, 5:

https://ayeaye20.wordpress.com/2021/09/12/din-pidalion-1844-despre-episcopul-ce-a-lucrat-facut-ceva-din-nestiinta-ramane-nevinovat-nu-a-stiut-ramane-nevinovat/

7)====https://ayeaye20.wordpress.com/2018/09/13/ca-intru-nestiint-fac-acestea-si-pentru-nestiinta-vor-lua-iertare/

8)====Sv. Ioann Scarariul

https://ayeaye20.wordpress.com/2021/09/12/slabi-neputiciosi-tari-puternici-despre-mancatul-impreuna-cu-ereticii/

=====

Pe scut ce ati semnat voi acolo la Roman-Mestecanis e in genul :

  • acceptam denumirea de Biserici istorice ptr. eretici

dar

  • credem si intru UNA Soborniceasca Biserica

si

  • SEMNATI

ceva gen cum facu’ Irineu al Olteniei la Creta pe acte a mai adaugat pasajul din Crez crezand astfel ca e absolvit de erezia din documente pe care o parafeaza, ori

cata vreme e si continutul eretic acea nemarturisire nu poate deveni orthodoxa oricate canoane bune ati adauga sau alte pasaje orthodoxe ptr. ca ea are EREZIE IN EA, ori voi singuri reconfimati ca balariile acelea ERETICE is orthodoxe:

https://romanortodox.info/concluzii-finale-ale-sinaxei-ortodoxe-de-la-mestecanis-18-august-2018/

A doua a hotărâre se referă la„Mărturisirea de credințăalcătuită de participanții Sinaxei de la Roman din ianuarie 2018. Arătăm aici că toți preoții, monahii și monahiile participante la Sinaxa de la Mestecăniș au examinat și reconfirmat ca fiind ortodoxe toate punctele „Mărturisirii de credință” a Sinaxei de la Roman.

Au participat:

Protosinghel Antim

Ieromonah Tihon

51 thoughts on “Raspuns lui Tihon Bivoleanu ce fu’ la Petru Voda, ce considera lepadarea cnp666 LIBERTATE si sustine ereziile de la Roman-Mestecanis semnate ca fiind Marturisire de credinta Orthodoxa

  1. Ce articole extremiste faci.Mai scrii ceva apoi trimiți la un link de te întorci iar și iar de nu intalegi nimic din ce ai vrea sa te scremi și exprimi.De zici că ai dieree și te-ai căcat pe tine.
    De exemplu: can. 18 Timotei asta arata ca NU e VINOVAT(copilul)! ori voi ati scris

    “FARA STIINTA este TOT EREZIE” = E VINOVAT!(aici copilul nu poate avea știință și nici deosebi binele de râu și cred că se referă la cei care gândesc și nu la cei că voi care incercati sa scrieți un articol inventând niste vinovații)macar acuză omul cum trebuie și nu te screme sa dai un pârț că nici nu te baga in seama.

    dovada CA NU AVETI DREPTATE e

    1) anathema ROCOR 1983 care osandeste doar PARTASIA/comuniunea (aici după spusele tale e bine sa nu fii conștient,că nu mai ești vinovat.Nu ești conștient nu ești părtaș și stai bine mersi)CONSTIENTA,

    1. pai Yogor Dodon cei cu Tihon spun ca copilu e vinovat chiar daca ei apoi arunca can. 18 ca copilu nu are stiinta si deci e nevinovat tu intelegi ce zic? se pare ca NU! e simplu ce am spus ei pun da si nu in aceelasi text si apoi ei zic ca ei au zis doar NU desi textul lor mai are un DA pe care ei il neaga cu acel NU din can 18, mai simplu partasia fara stiinta a copilului e TOT erezie si apoi ei pun can. 18 si zic copilu nu e vinovat :)) adica partasia fara stiinta nu e erezie :))) se vede cat de lipezi la minte sunt toti aia care au afirmat ca e orthodoxa nemarturisirea de la Roman Mestecanis

      1. Tovarășe vrei sa te arăți cunoscător al dogmelor sfintilor parinti dar faci articole de rahat.
        Întâi invata sa faci un articol,iar cand spui o idee scrie citatul si in paranteza (aici) se dea in link.Esti tipul de om care se arata ca stie multe invitând un fel de ,,iorga”,vorbesti mult dar fara sens si greu de inteles ce ai vrea cu adevarat sa zici.
        ,,ca copilu nu are stiinta si deci e nevinovat tu intelegi ce zic”-pai un handicapat sau bolnav mintal daca bea soda caustică se duce in iad.Ce e asa greu de priceput ca unde nu e minte,unde nu are intelegere cum sa fie acuzat de Dumnezeu cel drept.
        Eu cred ca tu nu ai intales ce au scris ei-,,adica partasia fara stiinta nu e erezie :)))”-adica a copilului fiare discernere,aici răspunzând parinti pentru păcatele copiilor in comuniune…

  2. Am semnat la Roman si m-am lepădat constient de punctul 10 de la sinaxa de la botosani a lui msc, iar la Mestecanis am clarificat cu canonul 18 al sf Timotei din ce moment copii sunt in comuniune constientă cu erezia eretici.
    Am semnat constient si fiind sigur ce semnez ca e ortodox si nu ma las manipulat de inselarile site ului vostru.
    Scrie titlu mare ca nu ma de zic.
    (Roman-Mestecanis, asta nu intelegi tu can. 18 Timotei nu se impaca cu punctul “3. PĂRTĂŞIA la erezie cu știință sau FĂRĂ ŞTIINŢĂ este tot EREZIE.”).

    In celalalt articol la comentarii spui urmatoarele citez:,,Theolog e cel ce a vazut Harul”,deci la cât teologhisesti pe net sa intalegem ca ai vazut Harul.
    Iar daca nu ai vazut Harul si imi tii lecții inseamna ca din slava desarta si dorinta de a invata pe altii in inselarea care esti încerci sa ma acuzii de erezii pe care nu le am.
    Cred ca mai potrivit ți sar potrivi sa te vindeci pe tine doctore apoi vedem si cu ceilalți.
    Ti-am raspuns si a doua oară cum poruncesc sfintii parinti iar de aici in colo vorbeste singur ca oricum nu ai audiență si de asta pui titul cu ,,petru voda” pentru a manipula si a incerca sa arati interesant articolul.

    1. Am raspuns lu Yogor mai jos despre har si vazutul lui, fiecare va intelege ce vrea. Cum e aia “mai potrivit ti s-ar potrivi”????? doctor ce doctor in scriptura e VRACI citesti Biblia lu’ Ciobotea si esti doctor din linia intai?

    2. Pai tot cu erezia copilul in nestiinta e vinovat esti! chiar de incerci artificiul de 2 lei ca puneti canonul 18 Timotei langa erezia voastra “partasia…fara stiinta este tot erezie” sa spui ca. Aici nu e vorba de erezia de la Botosani ci de EREZIA DE LA ROMAN- MESTECANISI. Roman-Mestecanisi e ca, Creta 2016 are si erezii si orthodoxie deci daca deciziile de la Creta nu le-ai semnat si nu esti de acord cu ele cum esti de acord cu erezia: partasia la erezie….fara stiinta este tot erezie” ca apoi sa incerci in duh ecumenist sa zic exact ca ecumenistii ca la voitoarele lor sinoade vor “EXPLICITA” asa ati explicitat ci voi indreptatind o erezie cu un canon 18 orthodox??

    3. Pai sa imi arate si mie cineva unde a gasit scris la vreun svant ca partasia FARA STIINTA ESTE TOT EREZIE ??? ca partasia cu STIINTA este EREZIE o confirma Anathema ROCOR si Sinodul 7 Ecumenic dupa care e facuta si aceasta anathema ROCOR 1983, Sinodul 7 ECUMENIC arata ca PARTASIA CU STIINTA CU ICONOMAHII E EREZIE . Deci de la ce Svant Parinte din ce carte si canon si la ce pagina apare : PARTASIA FARA STIINTA ESTE TOT EREZIE?????

      1. Intunecatule,ti-ai facut IDOL din ,,dogmele” tale proaste cu
        …ERETCII IS DE 2 FELURI… CONSTIENTI SI INconstienti=prosti=babe sau copii,FARA PARINTI(ca copii NU raspund de pacat pana la 10 ani,vezi Sf Ioan Gura de Aur si Pidalion))…Oare asa trebuie spus la ECUMENISTI???…
        Mai,daca INCONSTIENt de APOSTAZIA MONDIALA de azi,stai linistit,ca stai bine ,esti pe calea buna,mergi in satu’ tau la parohie si te roaga ,dar daca esti CONSTIENT NU mai merge acolo,ca mergi in Iad.
        Alta prostie a ta,INVENTATA de tine e ca calendarele is PAPISTASE amandoua(calendarul traditional si nou) ca defapt suntem in 2030 ,nu in 2021,dupa mintea ta intunecata,preluata din ZBOR de la o baba, din pustia rusiei,care ai PESCUIT-O de pe la TELEVIZOR=icoana antihristului.

        NU poti sa intelegi,din cauza ca esti INTUNECAT la minte,ca problema la calendar NU E ANU’,ZILELE SAU SAPTAMANILE,ci …DEZBINAREA…facuta in Biserica Una si Unica de decalajul de 13 zile stabilit de MASONERIE la ordinul papei si NU lipsa a opta ani sau o suta.

        Mai o dai ca e OBLIGATORIU sa vezi Harul Sfant,ca sa poti sa fii ortodocs cu viata ta,sa incerci sa pui inceput bun si sa te LEPEZI de satanismele din trecut,ca altfel,DUPA MINTEA TA INTUNECATA NU esti ortodocs.
        Dar asta e o ,,lege” a ta,un hotar pus de tine personal,NU o REGULA A Bisericii Unice si daca tu ai fi vazut Harul si NU VREO NALUCIRE si ai mai fi stat,INCA pe net sa o URLI sus si tare ca numai tu esti…UNICAT…,si numai tu poti sa ne spui PROSTII,fiindca numai tu ai vazut…CEVA…dupa INTUNECIMEA ta Insusi Harul Sfant,SIGUR ai fi pierdut acest Dar al Domnului,ca eu NU am auzit pe vreun Sfant sa puna ca si CONDITIE/hotar/lege/canon OBLIGATORIU acest lucru ptr a fi ORTODOCS ,ci DIN CONTRA stim EXACT…
        Iisus I-a zis: Pentru că M-ai văzut ai crezut. Fericiţi cei ce n-au văzut şi au crezut!(Ioan cap 20)…

        Odata sunt deacord cu Tihon si mai bine ai asculta sfatul lui sa te limitezi la Pildele/intamplarile din Pateric si ATAT..fara sa o mai dai in …TEOLOGHIE..ca e deja CACAdosie cu de-a TALE PERSONALE.

      2. Sfaturile se dau daca is cerute, denota mandrie a da sfat fara sa fie cerut de cineva; si apoi sfapturile nu is obligatorii chiar si date fiind la cerere

      3. Eretici de doua feluri ii numiti voi pe cei ce au pastasie fara stiinta ori asta arata can. 18 Timotei ca partasia fara stiinta nu afecteaza orthodoxia cuiva de aceea a intrebat si ingerul in Limonariu cu Cine il pune cu Ierusalimitenii sau cu monofizitii si l-a pus sa ALEAGA nu l-a facut eretic cum voi ii faceti pe cei care NU STII cei care NU STIU IS ORTHODOCSI adica cei simpli, aia ca is doua tipuri de eretici constienti si iconstienti e inventia ta ca tu ai zis mai sus, orbule! Care dai lectii fiind orb si nici macar crestin chiar de esti botezat

      4. Pai normal ca nu sti nimic din TRAIREA ORTHODOXA ai fo stiut ca orthodoxul se intereseaza nu sta cum crezi tu, si atunci cand sta totusi intr-o nestiinta cum facu Sv Grigorie de Nissa Dumnezau nu ii socoteste pacat a se vedea apocatastaza promovata din nestiinta nu din cercetare si intrebarea lui Dumnezau!

      5. Calendarul vostru pe vechi 2021 e calendarul antihristului ACU E ANUL 2030 dar oare mincinosii ca voi care NEAGA HARUL si is idolatrii ai unui timp stricat ca tine poate sa accepte Adevarul Calendarului iulian bizantin? NORMAL CA NU !

      6. Sv. Simeon Noul Theolog spune asta cu vazutul harului, ce inceput bun pui tu cand accepti minciuna calendar antihristic, si nu te lepezi de cnp666. Tu crezi ca pastrand minciuna esti in Biserica una? Orbule! Unde am urlat eu ca is unic si da stau pe net ca unii au inteles ce se spune si cauta Adevarul pe care voi traind in minciuna nu il cautati. Voi nu spuneti prostii ci EREZII d-ai va si las sa comentati aiurea ca sa vada lumea cat de ERETICI sunteti

  3. aye aye20 de ce am impresia ca esti belitul ala de preot petru din athos care ai fost pe la becali sa il convingi de ereziile din creta si te-a umilit.
    Ai stat si pe la ioan de la roman si te-a fugarit ca erai cam……Stiam da dai online sfaturi pe yotube

      1. BOIERULE
        De ce NU spui si de Scrisoarea Sf Ilarion de Pocersk catre Sf Kiril al Kazanului,din vremea serghianistilor,pe care ti-a adus-o si tie personal comentatorul Cristian D,in urma cu vreo 2,3 ani???
        Sau e o Scrisoare care nu e de CACAdoxia ta,prin care vrei sa SCOTI BASMA CURATA pe APOSTATII si MASONII LU’ DANIEL,ca cica e PROASTA populatia romaniei si NU VICLEANA si lenesa si is Ortodocsi,dar INconstienti de asta si DEH ptr ei lucreaza preotia si prin APOSTATII din BOR srl si DUPA ce au avut un ,,sinod” NEortodocs in creta 2016 si au LEGIFERAT hule impotriva Bisericii Unice si Una???
        Ti-o REamintesc eu ACUM SI AICI…

        Înaltpreasfinției sale, Înaltpreasfințitului [Chiril (Smirnov), mitropolit de Kazan]
        La noi A AJUNS VESTEA TRISTĂ precum că dumneavoastră, cu toate că nu aveți legături prietenești cu MITROPOLITUL SERGHIE, TOTUȘI ÎL CONSIDERAȚI PE EL ȘI PE SINODUL SĂU ILEGAL CE I-A RECUNOSCUT DECLARAȚIA SA – CA FIIND ÎN HAR ȘI CHIAR, ÎN CAZUL APROPIERII MORȚII CUIVA, SĂ SE SPOVEDEASCĂ LA UN PREOT SERGHIANIST, IAR ACEST LUCRU ESTE ECHIVALENT DE A-L RECUNOAȘTE PE MITROPOLITUL SERGHIE ȘI SINODUL SĂU ILEGAL. Dacă această veste este adevărată, iar noi nu avem motive pentru care să credem că nu este așa, înseamnă că Dumneavoastră ați ales o cale personală în Biserică – în mijloc, astfel vă aflați între două scaune, nici cu nou-renovaționiștii, nici cu ortodocșii, și prin urmare v-ați pus pe sine în afara sânului Bisericii Ortodoxe. Salvându-vă trupul bătrân, susțineți biserica vicleană, în schimb pierdeți sufletul propriu și al altora. Imitați astfel pe Pilat din Pont, care și-a spălat mâinile, spunând trădătorilor că el nu este vinovat de moartea dreptului, însă cu sceptru a întărit moartea. Până la recunoașterea Harului a adepților serghianiști nu este departe, care se va încheia prin recunoașterea că se află în Har soboarele lor și a Sinodului său ilegal, prin care ei pe arhipăstorii drepți îi lipsesc de catedre, le interzic slujirea bisericească, îi scot din cinstea preoțească pe cei ortoodcși.
        O astfel de recunoaștere noi o vedem ca o rușine pentru un arhipăstor, către care întreaga Biserică a privit ca și către un mărturisitor și stâlp al sfintei Ortodoxii. În această situație vă arătați nu ca cel ce adună într-o unime pe toți ortodocșii, dar ca un fel de-al doilea Iuda-trădător, adulterin, distrugător și participant în distrugerea legii bisericești, lucru pe care noi nu-l putem permite și nici crede.
        În sfânta Ortodoxie este necesar tărie, neclintire și statornicie până la sfârșit. În istoria Sfintei Biserici vedem că adevărul sfintei Ortodoxii în lupta ce o purta întotdeauna a biruit, iar minciuna a fost rușinată. Episcopul pentru sfânta Ortodoxie trebuie să moară, iar nu să se lase din poziția sa fără luptă, moartea este un câștig. Văzând această jertfire de sine a episcopului, îngerii și toți sfinții din ceruri se bucură.
        A te teme că toate bisericile se vor închide și asfel se va distruge însăși existența Bisericii – înseamnă a nu crede cuvintele lui Hristos Mântuitorul, că Biserica va fi veșnică și porțile iadului nu o vor birui.
        Dacă este recunoscută declarația și Sinodul cel fără-de-lege, care este o adunare ilegală, până la judecare unui Sobor, ar însemna să se respingă al 9-lea punct al Simbolului de Credință, să se respingă și să se ia în derâdere decizia Sinodului Local din 1917-1918 și să se accepte noua învățătură, împotriva creștinătății. Asta înseamnă a te lepăda în mod indirect de Hristos, Dumnezeul nostru, cel ce a murit și a înviat și să înfăptuiești apostazie.
        Nerecunoașterea declarației și a Sinodului ilegal, unii se străduie să o reinterpreteze și să o prezinte ca o acțiune împotriva puterii Sovietice, ca o contrarevoluție. La aceasta noi răspundem, că acestei puteri cetățenești prezente trebuie și e obligat a se supune, în acea obligație prin care cetățenii trebuie să dea ce este a cezarului – cezarului, iar ce este a lui Dumnezeu – lui Dumnezeu.
        Biserica trebuie să stea pe piatră tare, în afara politicii partidelor și a convingerilor lor, și din rădăcină să respingă orice politică și implicare în ea. Biserica trebuie exclusiv să se țină de lucrurile bisericești si mereu să țină minte canonul 81 Apostolic: ”Niciun episcop, niciun presbiter nu trebuie să se implice în conducerea cetățenească, însă numaidecât să aibă grijă de lucrurile bisericești”. De asemenea să se țină minte că slujitorul de cele sfinte nu poate fi colaborator secret, pentru că el, în calitate de slujitor, înfăptuiește jertfa cea fără de sânge și săvârșește taina spovedaniei, ascultând pocăința credincioșilor nu cu scopul de a-l vădi și de a-i face rău, ci cu scopul mântuirii lor.
        În treburile bisericești Biserica trebuie să se conducă liberă, independentă, fără niciun fel de violență, ținându-și convingerile spre folosul ei în conformitate cu Sfintele Canoane, dogme și sfintele învățături ale Bisericii Ortodoxe. Biserica nu este o cooperativă și nici teatru, unde poți să minți sau să te joci de-ascunselea.
        Biserica este Trupul lui Hristos și este compusă din ortodocși – slujitorii de cele sfinte și credincioși, creștini ortodocși, aflându-se într-o unitate de nerupt cu Biserica Universală, care gândește și se conduce așa cum este arătat în Sfintele Canoane, în dogmele Bisericii Ortodoxe și care în mod de nezdruncinat țin unica credință Ortodoxă, adică ține și primește învățătura Evanghelică fără să se clatine. Noi credem într-Una Sfântă Sobornicească și Apostolească Biserică.
        Sfântul Ioan Gură de Aur zice:
        1. ”Biserica nu este ziduri și veșminte, ci credință și trăire”, arătând credincioșilor, ce trăiesc conform credinței că fără acestea ultimile ”credință și trăire” – este ceva abstract, ce în realitate nu poate exista. Sfântul Ioan Gură de Aur câteodată spune aceste lucruri prin alte cuvinte: ”Biserica prin credință este îngrădită”.
        2. Biserica nu sunt zidurile bisericești, ci legile bisericești, după care să se țină de ele și cei care conduc, și cei care trăiesc după ei.
        Când în Biserică au apărut tulburări bisericești, samavolnicie, erezie sau apostazie, atunci în acele cazuri Biserica se conducea și își spunea punctul de vedere prin legile stricte bisericești ale Sfintelor Canoane, ale dogmelor Bisericii Ortodoxe, Sfinților Părinți, căci dacă acele acțiuni nu erau conform cu acestea, atunci Biserica, neaștepând decizia sobornicească, din rădăcină osândea toate acele acțiuni, considerându-le ilegale, fără de efect, iar săvârșirea tainelor – fără de Har.
        Capul Bisericii în ceea ce privește întrebările de principiu importante nu are dreptul canonic samavolnic, de la sine putere să decidă fără de Sobor (canonul 34 apostolic și canonul Sinodului al Antiohiei), de asemenea să decidă anularea hotârârii sobornicești fără de Sinod (Canonul 6 și 7 al Sinodului I Ecumenic). Dacă Patriarhul, sau Locțiitorul patriarhal, sau mitropolitul unei regiuni sau un episcop eparhial, sau un episcop săvârșește o fărădelege evidentă împotriva Bisericii, samavolnic încălcând măcar o sindură regulă a Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pecetluite la cele 7 Sinoade Ecumenice și a Sinoadelor Locale, (1 Vasile cel Mare), va arăta în viață sau în auzul tuturor va învăța prin catedrele bisericești învățătură eretică sau apostazie (Canonul 15 al Sinodului 1-2 Ecumenic), atunci, neaștepând decizia sinodală, cu toții au dreptul canonic să întrerupă comuniunea cu Patriarhul și cu alții, să iasă din ascultare și să fugă de împărțeală și schismă pentru păstrarea unității Bisericii Universale. Însă dacă Patriarhul sau episcopul este învinuit pentru săvârșirea unui păcat personal ce ține de viața sa personală, atunci până la decizia Soborului nimeni nu are dreptul canonicesc să întrerupă comuniunea și să iasă de sub ascultare până atunci când nu se va demonstra la Sobor fărădelegea sa (Canonul 31 apostolic). În primul caz a avea comuniune și a te supune Patriarhului este părtășie la păcatul lui și se rupe unitatea cu Biserica Universală, iar în al doilea caz nu este astfel.
        Capul Bisericii Ortodoxe Ruse în timpul de față este Locțiitorul Patriarhal Petru, mitropolit de Krutița, care a primit conducerea Bisericii Ortodoxe a Toată Rusia de la Patriarhul Tihon și numele căruia trebuie obligatoriu să fie rostit la toate slujbele dumnezeiești. Sinodul ales la Soborul ortodox din 1917-1918, Patriarhul Tihon nu l-a lăsat în conducerea Locțiitorului Patriarhal. Locțiitorul Patriarhal Petru, mitropolit de Krutița, după întâmplări ce nu țineau de el, ca înlocuitor temporar a conducerii Bisericii Ortodoxe Ruse, l-a lăsat pe Serghie, mitropolit de Nijegorod, care de asemenea a primit de la Locțiitorul Patriarhal Petru, mitropolit de Krutița, conducerea, însă Sinodul nu i l-a lăsat.
        Așadar Serghie, mitropolit de Nijegorod, a primit de la Locțiitorul Patriarhal conducerea temporară a Bisericii Ortodoxe în mod corespunzător, și acest lucru nimeni nu-l contestă, toate acțiunile lui au fost legale până când nu a acționat samavolnic și nu și-a însușit drepturile, ce aparțineau Soborului și a întregii Biserici, căci [Serghie] urmând canoanelor Sfintei Biserici Ortodoxe, niciun episcop, niciun presbiter, niciun simplu credincios ortodox nu aveau dreptul canonic de a întrerupe comuniunea de rugăciune și de a ieși de sub ascultare, căci în caz contrar ar fi ieșit în afara Bisericii Ortodoxe, și ar fi trebuit să conștientizeze păcatul lor și să aducă pocăință.
        O altă situație s-a ivit din monentul publicării prin catedrele bisericești documentul scris, Declarația mitropolitului Serghie din luna august 1927, și formarea prin acesta o adunare samavolnică, așa numit Sinod, care nu a fost ales la niciun Sobor a Bisericii toate, Sinod samavolnic care și-a însușit funcțiile administrative bisericești și în mod independent a început să rezolve treburile bisericești cu drept decizional și asumându-le întregii Biserici, ca și cum ar fi reieșit dintr-un Sinod legal.
        Mitropolitul Serghie prin aceste acțiuni ale sale anticanonice, a adus după sine tulburare și schismă groaznică în Biserică, astfel neașteptând judecata bisericească singur pe sine s-a osândit/judecat și prin acest lucru s-a lipsit în mod automat de dreptul de a conduce Biserica Ortodoxă a Toată Rusia și de a convoca Sobor, căci acesta a rupt unitatea și s-a pus pe sine în afara Bisericii Ortodoxe (Canonul 1 al Sfântului Vasilie cel Mare).
        Declarația mitropolitului Serghie a fost scrisă contra a ceea ce a hotărât Soborul în 1917-1918, unde a fost decis ca Biserica să se țină în afara politicii și să nu se implice în treburile civile. Prin acel document el s-a pus pe o platformă politică.
        Nici măcar un canon al hotărârii sobornicești nu poate fi anulat fără decizia următorului Sobor. Și Patriarhul, și Locțiitorul Patriarhal, și mitropolitul regiunii, și arhiereii, și episcopii (canonul 1 al Sinoadelor Ecumenice 6 și 7) prin încălcarea sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe se așează pe sine și pe cei ce îi recunosc în afara Bisericii Universale, prin urmare se lispesc de scumpul dar al Harului – de Sfântul Duh, primit la hirotonie și chiar dacă hirotonirea lor a fost primită de la o putere bisericească canonică de la adevărați episcopi, toate tainele pe care le înfăptuiesc se consideră fără de Har, până când nu vor conștientiza păcatul lor și nu vor fi repuși în demnitatea lor de către un Sobor al episcopilor ortodocși, adică Harul temporar nu lucrează, asemeni curentului electric, întrerupt de la bateria centrală.
        Așadar, mitropolitul Serghie a săvârșit un păcat mare și dureros, o fărădelege împotriva Bisericii, iar nu un păcat personal, așa cum unii încearcă să-și împace conștiința. Prin acestea el a călcat în picioare sfintele canoane ale Bisericii Ortodoxe și i-a eliberat pe episcopi, slujitori și mirenii credincioși de sub ascultare și comuniunea de rugăciune, înainte de judecata sobornicească, deoarece toate fărădelegile sale anticanonice și acțiunile sale sunt dovedite prin documentul pomenit mai sus, care a fost publicat prin catedrele bisericești în toată Biserica Rusească, și nu există nicio bănuială despre faptul că acel document scris ar fi fals. Viitorului Sobor ortodox nu-i va rămâne decât să constate faptul fărădelegii și căderea din ortodoxie a mitropolitului Serghie și a episcopilor complici.
        Inovatorii serghianiști și capul lor, mitropolitul Serghie au lucrat mult mai iscusit și mai fin, decât ceea ce înaintașii lor, inovatorii bisericii vii s-au străduit din greu să facă reforme, să distrugă și să anuleze nu doar ritualurile, ci și însăși tainele, numindu-le magie neagră (vezi lecțiile f[ostului] preot A. Vvedenski), să permită cărătorirea episcopilor, căsătorirea preoților a doua oară…[nu se înțelege]
        Însă inovatorii serghianiști, dimpotrivă, din prima privire parcă nimic nu au schimbat, nici slujbele bisericești, nici ritualurile, bazându-se pe adormirea conștiințelor și amăgirea mulțimilor de credincioși, care în marea parte nu înțeleg greșelile serghianiștilor, iar dacă pricep, atunci așteaptă ca între timp ce cei care înțeleg, episcopii ortodocși rămași și biserici, care înțeleg foarte bine aceste lucruri și pot să se pronunțe în privința acestei politici viclene.
        Între inovatorii grigorieni (fondatorul lor fiind Grigorie, arhiereu de Ecaterinburg din Moscova, mănăstirea de pe Don, 1926) autosfințiți și inovatorii serghianiști se consideră pe sine moștenitori , în fond nu există nicio diferență, iar în privința relațiilor bisericești s-au deosebit în forme diferite. Toți prin faptele lor au călcat în picioare sfintele canoane ale Bisericii Ortodoxe și au început ilegal fără o considerare sobornicească să introducă viziunile lor ascunse față de Biserică înaintea unui Sobor și și-au pus părerile și autoritatea lor personală și mândră înaintea părerii și autorității Soboarelor Ecumenice și Locale, și toți au ieșit pe platforma politică uitând faptul că Iisus Hristos și apostolii din rădăcină au respins orice politică iar credincioșii au dus doar învățătura lui Hristos, modelul propriu de viață, și chiar dacă au pătimit, a fost doar pentru convingerile religioase, și în vechime în timpul prigonirii creștinilor și a tulburărilor bisericești au mărturisit aceasta prin moartea lor mucenicească.
        Așadar, inovatorii, serghianiștii, capul cărora este mitropolitul Serghie și ilegalul, de nimeni ales așa numitul Sinod, care în adevăr este o adunare ilegală și comitet de lichidare și distrugere a tuturor hotărârilor fundamentate pe Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe – din timpul în care au mers pe calea fărădelegii, înainte de Sobor s-au judecat pe sine și au ajuns în afara Bisericii lui Hristos, iar în afara Bisericii lui Hristos nu este nici Har, nici mântuire.
        Să respingem cugetul nostru mândru și autoritatea personală și să ne smerim pe sine, asemenea Mântuitorului Hristos și să ținem minte jurământul nostru în ziua hirotonirii noatre întru episcop înaintea soborului de episcopi și a creștinilor ortodocși că vom ține cu tărie și neclintit, chiar până la moarte Sfintele Canoane, dogmele Bisericii Ortodoxe, ale Sfinților Părinți ca nu cumva să ne lipsim de Harul Sfântului Duh, și așa în Biserică va fi unitate, dragoste și pace.
        Îmi cer iertare dacă prin ceva v-am jignit în această scrisoare. Eu nu neg faptul că fiecare poate greși, însă aceste greșeli cu ajutorul și prin sfaturile reciproce le putem îndrepta.
        Întru Domnul E. I.
        30 ianuarie 1934
        În ziua celor trei Ierarhi Vasilie cel Mare, Grigorie Teologul și Ioan Gură de Aur.
        Sursa: http://histor-ipt-kt.org/BOOKS/serg/maket.pdf, pag 244

        Sfantul Ilarion Belski (1893-1937) episcop de Pocersk, interogat de NKVD, condamnat la moarte pe 28 august 1937, executat la 31 august………..

      2. Boierule un Svant chiar de si ar zice cum zici tu tot nu se compara cu un Sinod Orthodox ROCOR si Sinodul 7 Ecumenic care sustine si el PARTASIA CONSTIENTA CU ERETICII CA E EREZIE si ATAT nu mai zic de restu de exemple cu Sv Maxim, Grigorie de Nissa Theodor Studitul, Sv Ignatie Briancianinov, Sv Teofil can. 2 si 5 , Sv Ioan Scaraul! alea nu is exemple nu ? Toti aceia au gresit numa Sv Ilarion pe care il mentionezi tu a avut dreptate ? adica Sinodul 7 Ecumenic a gresit si Sv Ilarion are dreptate, eu zic sa te culci ca e deja intuneric acolo in mintea ta!

      3. Vad ca tu stii si inimile oamenilor care stie si care nu stie atunci zi si mie Gabriela e eretica sau nu? ca vad ca tu le stii pe toate ai aceasta harisma a stiutului inimii!

      4. de legiferat au legiferat si inainte de Creta a se vedea ce a semnat Teofan cu “sfintii” monofiziti dar tu dormeai in somnul tau si acu ai ajuns si eretic in somnul cel de veci!

  4. In continuare, cu PARTASII LA EREZIE,CE TREBUIE SA FACEM,cum trebuie sa ne purtam????
    Eu aduc aceste citate din Scrierile Sfintilor Parinti,NU NEAPARAT ptr tine,ca tu le RAStalmacesti si sari la altele,POATE LA ALEA DESPRE…mancatul impreuna cu ereticii,fara sa stii ca is eretici… ci poate se mai UITA cineva pe blogul asta si o crede NEBuniile tale.

    ….Partasii la erezie sunt ortodocsi ???!!…Sa vedem ce spun Sfintii Parinti din CERURI:
    Carte-Dreapta Credinta
    Sf Teodor Studitul- Scrisoarea 40 – Fiului Naucratie…. SĂ FIE OPRIŢI DE LA LITURGHISIRE cei hirotoniţi acum de către arhie¬reul aflat de curând în biserică, dar CARE ZICE în acelaşi timp că în chip rău s-a făcut sinodul2 şi că „pierim”. Fi¬indcă pentru ce, mărturisind [dreapta credinţă], nu fuge de pierzanie, DESPĂRŢINDU-SE DE EREZIE, ca să rămână epis¬cop înaintea lui Dumnezeu? Iar acum SUNT PRIMITE [VALA¬BILE] HIROTONIILE LUI!3Dar de ce, fiind LIMPEDE EREZIA [lui]. egumenul a mai adus la o HIROTONIE ERETICĂ pe fraţi? Aşa-dar, dacă cel ce i-a hirotonit S-AR FI ÎNDREPTAT, puteau deîndată să lucreze cele sfinte, dar cât timp ESTE ÎN EREZIE, prin faptul CĂ POMENEŞTE UN ERETIC LA LITURGHIE, CHIAR DA¬CĂ AR SPUNE CĂ ARE CUGET SĂNĂTOS, cei pe care i-a hiroto¬nit NU SUNT CU ADEVĂRAT LITURGHISITORI ai lui Dumnezeu

    2 Sinodul Adulterin.
    3 Sfântul se miră cum de pot fi primite hirotoniile lui, date fiind condiţiile descrise……….

    Sf Teodor Studitul- Scrisoarea 49-Fiului Naucratie…. dacă [preotul] pomeneşte vreun episcop eretic, CHIAR DACĂ [preotul] are vieţuire fericită, chiar dacă e ortodox, trebuie să ne depărtăm de dumneze-iasca împărtăşanie………….

    SCRISOAREA LUI TEODOR STUDITUL CĂTRE CĂLUGĂRUL METODOIU
    Carte-Canoanele Bisericii Ortodoxe-Ioan N. Floca.pag 464
    • Întrebarea 3. Cuvine-se a intra pentru rugăciune și cîntare în bisericile pîngărite și deținute de PREOȚII, CARE AU FOST PĂRTAȘI ERESULUI?
    Răspuns. NICIDECUM NU SE CUVINE A INTRA ÎN ASTFEL DE BISERICI, din motivele menționate; căci scris este: „Iată casa voastră rămâne pustie“(Mat. 23, 38); fiindcă ÎNDATĂ CE S-A INTRODUS ERESUL, A DISPĂRUT SUPERIORUL CELOR DE ACOLO, ÎNGERUL, dupa cuvintele marelui Vasile (Scrisoarea 191) și acea biserica s-a prefăcut casă comună; și regele David zice: „Nu voi intra în biserica celor răi“ (Ps. 25, 5), și apostolul întreabă: „ Ce unire are Biserica lui Dumnezeu cu idolii (II Cor. 6, 16)”.

    Sf Teodor Studitul-Carte-Iisus Hristos Prototip al Icoanei Sale
    ANTIERETICUS 1,
    Pag 11
    11) Dacă cineva n-ar orândui dimpreună cu celelalte erezii şi pe cea care a lătrat împotriva veneratelor icoane, ca pe una ce desparte în mod egal (pe oameni) de Dumnezeu, ci ar zice că a fi în comuniune cu aceştia e un lucru indiferent, acela este eretic.

    Sf Ignatie Teoforul (carte-Parinti Apostolici)-Epistola catre Efeseni
    Pag 162
    Daca, sint dati mortii cei care cu trupul strica casa cuiva , CU CIT MAI MULT cel care strica,printr-o REA INVATATURA credinta lui Dumnezeu, pentru care Iisus Hristos a fost rastignit ? Unul ca acesta, FIIND INTINAT, va merge in focul cel nestins, LA FEL SI CEL CARE-L ASCULTA.
    Impartasania de la eretici-Sf Ioan Damaschin-Dogmatica,(Cap 13)pag 147

    Aşadar, cu toată puterea să ne păzim să nu luăm o împărtăşanie de la eretici si nici să dăm. Căci spune Domnul: „Nu daţi cele sfinte câinilor, şi nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor”, ca să nu ne facem părtaşi relei lor credinţe şi osândirii lor. Dacă NEGREŞIT ÎMPĂRTĂŞANIA ESTE UNIRE CU HRISTOS ŞI A UNORA CU ALŢII, atunci negreşit ne unim cu toţii cei care, potrivit voinţei libere, se împărtăşesc împreună cu noi.

    Sf Ignatie Teoforul-catre Tralieni
    Pag 171
    1. Asadar, va rog, nu eu, ci dragostea lui Iisus Hristos : Folositl numai hrana crestina!DEPARTATL-VA DE BURUIANA STRAINA, CARE ESTE EREZIE! 2. Ca ereticii, pentru a parea vrednici de crezare, AMESTECA pe Iisus Hristos cu propriile lor ginduri, intocmai ca cei care dau bauturi otravitoare amestecate cu miere si vin…
    Pag 173
    1. FUGITI, DAR, DE VLASTARELE CELE RELE, care dau nastere la rod purtator de moarte, din care, daca gusta cineva, moare indata. Acestia nu sint sadire a Tatalui…
    Sf Ignatie Teoforul-catre Smirneni
    Pag 183
    1.Va dau, iubitilor, aceste sfaturi, cu toate ca stiu ca si voi ginditi la fel ca mine. Dar vreau SA VA FERESC DE FIARELE CELE CU CHIP DE ORN, pe care NU NUMAI CA NU TREBUIE SA-I PRIMITI, dar, daca e cu putinta,NICI SA VA INTILNITI cu ei, ci numai sa va rugati pentru ei, poate ca se vor pocai, lucru greu insa….
    Sf Maxim Marturisitorul-Actele procesului.Audierea de la Palat (655)
    Pag 16
    Deci, aşa cum CEL CARE PRIMEŞTE PE ADEVĂRAŢII APOSTOLI, proroci şi învăţători PRIMEŞTE PE DUMNEZEU, tot aşa şi cel care primeşte apostoli, proroci şi ÎNVĂŢĂTORI MINCINOŞI PRIMEŞTE PE DIAVOLUL. Aşadar, cel ce respinge pe sfinţi împreună cu ereticii cei spurcaţi şi necuraţi – primiţi pe cel ce grăieşte adevărul! – acela condamnă în chip vădit împreună cu diavolul şi pe Dumnezeu……
    Sf Marcu al Efesului-Carte-Viata si nevointele
    Pag 51
    Sf Marcu a răspuns: „Nu se cade a face pogorăminte ori a sovăi în privinta Credintei.”
    Pag 65
    Într’o scrisoare către Ieromonahul Theofan din Evia, Marcu Evghenicul scria: „FUGITI, fratilor! Fugiti de PĂRTĂSIA cu cele de neîmpărtăsit, si DE POMENIREA celor de nepomenit.
    Pag 67

    Marcu critica apoi DUPLICITATEA unionistilor, care rămân UNDEVA LA MIJLOC, nefiind în stare să lepede cu totul ceea ce era canonic si binecuvântat. El scria: „Ei voiesc SĂ PĂSTREZE SI ALE LOR…, dar totusi NU URMEAZĂ PREDANIILE PĂRINTILOR.” Sfântul bărbat spunea că „sfintele canoane zic că cel ce se abate si CU PUTIN DE LA ORTODOXIE ESTE ERETIC si supus canonisirii.”

    Pag 69

    Strălucitul mărturisitor mustră iarăsi: „Fugiti de ei, fratilor si de PĂRTĂSIA CU EI.”
    pag 71

    Sfântul, cunoscând apropiata sa moarte, era îngrijorat ca nu cumva Patriarhul sau ierarhii si clericii săi să-i arate O PĂRUTĂ CINSTIRE la înmormântarea sa, AMĂGINd astfel poporul să creadă că Marcu era în părtăsie cu ei. Deci, înaintea unor oameni de încredere, a spus fără ocolisuri că niciodată nu a primit părtăsia cu prounionistii si că leapădă unirea si dogmele latine. Apoi a spus: „Sânt pe deplin încredintat că cu cât stau MAI DEPARTE DE EL (adică de Patriarh) si DE CEI CA EL, cu atât sânt mai aproape de Dumnezeu si de toti sfintii.”Fericitul bărbat a poruncit apoi ca nimeni din acea partidă să nu se apropie nici de înmormântarea sa, nici de mormântul său. Apoi a poruncit ca NIMENI DIN CEI CE ERAU CU EL SĂ NU SLUJEASCĂ ÎMPREUNĂ CU PATRIARHUL SI CLERUL SĂU ÎN DUMNEZEIESTILE SLUJBE. El a spus că li se cade sĂ NU SE AMESTECE CU UNIONISTII, SI SĂ RĂMÂNĂ OSEBITI DE EI până când Dumnezeu va da îndreptare si pace.

    Sf Antim Ivireanu-carte- Didahii,pag 123
    Ca in 2 CHIPURI ESTE PACATUL :unul este a nostru care il facem noi insine,iar ALTUL ESTE PACATUL CEL STRAIN,care il face alt om si RAMANEM SI NOI PARTASI la pacatul lui.

    1. BOIERULE
      …cat despre a VAZUTU’ Harului,te astept sa-mi aduci INVATATURA Sf Simeon unde zice ca e OBLIGATORIU sau reprezinta vreo CONDITIE/REGULA ptr a demonstra …CEVA…ca esti sau nu ortodocs sau alte ABERATII din CAPU’ tau,ca tu TOATE le RASTalmacesti si tragi CONCLUZII aiurea RAU DE TOT…

      Stii macar ca este O IMENSA DIFERENTA intre mantuire,….si DESAVARSIRE,.Sf Ignatie Briancianinov te invata in Calauza Rugatorului…

      pag 97

      OMUL SE POATE MÂNTUI şi păstrându-şi averea, trăind în mijlocul lumii; pentru a căuta DESĂVÂRŞIREA trebuie să te lepezi mai întâi de lume. MÂNTUIREA ESTE NEAPĂRAT TREBUINCIOASĂ PENTRU TOŢI; CĂUTAREA DESĂVÂRŞIRII ESTE LĂSATĂ ÎN SEAMA CELOR CE O VOR. Pildă a desăvârşirii creştine vedem în sfinţii Apostoli, cum a mărturisit despre sine şi despre ei Sfântul Apostol Pavel, grăind: Câţi desăvârşiţi suntem, aceasta să gândim (Filip. III, 15): că desăvârşirea creştină, fiind vieţuire în Dumnezeu, e o arenă nesfârşită de sporire, după măsura nesfârşiţii lui Dumnezeu (Filip. III, 20,12)….

      iar ortodocsii sunt ortodocsi atata timp cat is CONTIENTI de asta si au VIATA ortodocsa,NU cum ii INSELI tu ca daca NU is CONSTIENTi de ce e in viata Bisericii Una si is BOTEZATI …GATA…ei NU au nici o VINA,pot merge la APOSTATII de azi si NU e nici o problema in mantuirea lor.

      ATENTIE…Sa NU ne culcam pe o ureche sau sa-i ADORMIM/omoram pe altii!!!

      Usurel BOERULE ca mai avem si RASPUNDERI nu doar …DREPTURI…sa folosesc un termen lumeasc de azi…
      Calauza Rugatorului,Sf Ignatie Briancianinov

      pag 97

      Iată, I-a zis Domnului vameşul Zaheu, jumătate din avuţia mea dau săracilor, şi de am năpăstuit pe cineva cu ceva, întorc împătrit. El a auzit veselitoarea hotărâre a Atotbunului şi Atotputernicului Domn, Care rămâne şi acum tot atât de Bun şi tot atât de Atotputernic: Astăzi s-a făcut mântuire casei acesteia, pentru că şi acesta fiu al lui Avraam este: că a venit Fiul Omului să caute şi să mântuiască pe cel pierdut (Le. XIX, 8-10).
      Urmaşul lui Avraam după trup a fost recunoscut de Dumnezeu ca urmaş al lui Avraam atunci când s-a hotărât să vieţuiască în chip bineplăcut lui Dumnezeu: de aici reiese că înainte vreme nu era recunoscut ca atare, în ciuda dreptului naşterii după trup. ŞI CREŞTINUL, ATÂTA VREME CÂT DUCE VIAŢĂ PĂCĂTOASĂ, POTRIVNICĂ PORUNCILOR EVANGHELICE, NU ESTE SOCOTIT CREŞTIN, CHIAR DACĂ ARE DREPTUL LA ACEST NUME ÎN URMA ADĂUGĂRII LA SFÂNTA SEMINŢIE CREŞTINEASCĂ PRIN BOTEZ. CE FOLOS CĂ MĂRTURISEŞTI CU VORBELE, DACĂ TE LEPEZI CU FAPTELE ? Domnul a făgăduit: Voi mărturisi lor, celor ce nu le pasă de plinirea poruncilor evanghelice, că „niciodată nu v-am ştiut pe voi. Depărtaţi-vă de la Mine, cei ce lucraţi fărădelegea !” (Mt. VII, 23).
      PENTRU MÂNTUIRE ESTE NEAPĂRAT TREBUINCIOASĂ ÎMPLINIREA TUTUROR AŞEZĂMINTELOR EVANGHELICE, PĂSTRATE ÎN CUVENITA NEŞTIRBIRE NUMAI DE SFÂNTA BISERICĂ ORTODOXĂ….

      1. INTUNERICULE….

        Cat despre ce zice Dumnezeu in… (Ioan cap.20)…ca sa credem FARA SA VEDEM,ca a cere SEMNE SI MINUNI,asa cum faci TU ,INTUNECATULE,e dovada de NEcredinta,ti-am mai adus si altadata ce spune Sf Nicodim Aghioritul si Sf Ignatie Briancianinov,DAR,bineinteles le-ai RASTalmacit si ai sarit pe la alte CITATE,mai scurte,vagi sau Pilde din VIata unor Sfinti,
        dar REvin ca,POATE mai citesc si altii pe aici si s-or INSELA de catre INTUNECIMEA ta….

        Sf.Ignatie Brancianinov-despre vedenii,duhuri si minuni

        Fericiti sunt cei care cred FARA semne,fara sa caute minuni,iar cei cazuti sunt cei care cauta mai intai la minuni si semne ptr a crede

        pag 10

        DUMNEZEU-OMUL I-A FERICIT PE CEI CE NU AU VĂZUT SEMNE ŞI AU CREZUT (loan XX, 29). El ŞI-A ARĂTAT COMPĂTIMIREA faţă de CEI CARE, NEMULŢUMIN-DU-SE CU CUVÂNTUL, AVEAU NEVOIE DE MINUNI. De nu veţi vedea semne si minuni, nu veţi crede (loan IV, 48), i-a spus el fruntaşului din Capernaum.
        Întocmai! VREDNICI DE COMPĂTIMIRE SUNT CEI CE PĂRĂSESC CUVÂNTUL, CĂUTÂND ÎNCREDINŢARE DE LA MINUNI. Această căutare a lor dă în vileag o deosebită precumpănire a cugetării trupeşti, O NEŞTIINŢĂ GROSOLANĂ, o vieţuire adusă jertfă stricăciunii si păcatului, LIPSA ÎNDELETNICIRII CU DEPRINDEREA LEGII LUI DUMNEZEU ŞI CU VIRTUŢILE CELE IUBITE DE DUMNEZEU, lipsa din suflet a capacităţii de împreunăsimţire cu Sfântul Duh, de simţire a prezenţei si A LUCRĂRII LUI ÎN CUVÂNT. SEMNELE ERAU ÎNDEOBŞTE MENITE CONVINGERII ŞI ADUCERII LA CREDINŢĂ A OAMENILOR ROBIŢI SIMŢURILOR, PRINŞI DE GRIJILE LUMII. CEI CUFUNDAŢI ÎN GRIJILE LUMEŞTI, ŢINTUIŢI PURUREA CU SUFLETUL DE PĂMÂNT şi de lucrurile acestuia, au o capacitate mică de a preţui valoarea cuvântului: Cuvântul Cel Milostiv îi atrăgea la mântuirea cea dăruită prin cuvânt prin mijlocirea semnelor văzute, care, alcătuind modul material de convingere, lucrător prin simţuri, aduceau sufletul neputincios la Cuvântul Atotputernic, Mântuitor, între CEI CARE AU CREZUT ÎN HRISTOS, ACEIA CARE AU FĂCUT-O DIN PRICINA SEMNELOR ALCĂTUIAU PĂTURA CEA MAI DE JOS. Atunci când LI S-A ÎMBIAT ÎNVĂŢĂTURA DUHOVNICEASCĂ, prea-înaltă, atotsfantă, MULŢI DINTRE EI AU RĂSTĂLMĂCIT-O după ideile lor (loan VI, 60), n-au vrut să ceară lămurirea cuvântului Dumnezeiesc de la Dumnezeu, au osândit cuvântul, care era Duh şi viaţă (loan VI, 63); prin aceasta AU DAT ÎN VILEAG SUPERFICIALITATEA CREDINŢEI LOR, SUPERFICIALITATEA AŞEZĂRII [DISPOZIŢIEI] INIMII LOR, şi mulţi dintre ucenicii Lui, care văzuseră multe semne, s-au întors înapoi, si nu mai umblau cu Dânsul (loan VI, 66).

      2. stii ce inseamna lucrare in cuvant? mintea ta intelege citire de cuvant/cuvinte :)) ori habar nu ai ce e LUCRARE SI CE INSEAMNA ACEL IN CUVANT , dovada ca ai si scris cu litere mari ca ai crezut ca se refra la citit :)) si ca ti se potriveste. Despre lucrare ce inseamna gasesti la Sv. Arsenie Papacioc …

      3. Ce treaba are a vedea harul cu semnele si minunile ptr necredinciosi??? a vedea harul e consecinta duhovniceasca normala nu vine ca o dovedire a necredintei si cererii de semne ereticule!

      4. Ca sa nu rastalmacesti tre sa vezi harul ca altfel vei zice ca ereticii lui Ioan Miron rebotezat rehirotonit la GOCA , sau ca ereticul Marian Tudor care confunda plansul de la hirotonie in episcop dat de har cu smiorcaieli lamentabile

      5. tu de ce nu ceri Lamuriri de la insusi Cuvantul in rugaciune ca sa nu mai hulesti harul si lucrurile care nu le intelegi ptr ca tocmai nu ai vazut harul necrestinule botezat

      6. tu care “intelegi toate” noule invatator de lege ce vrea sa spuna Sv. Ignatie Briancianiov cand spune Duh ?? daca nici asta nu stii nu nu pricepi la ce ma refer cum sa intelegi partile subtile nebune=eretic?

    2. pai ti-o zis cineva nebunule=eretic sa se duca cineva sa fie “hirotonit” de Ciobotea sau sa se duca dupa impartasanie la pomenitorii de eretic???? asta o gasesti la gasca lu MSC, BUZA, SANDA si la Antim care trimitea la inmormantari scriele pe site-uri lor!!! sau aceia nu iti accepta scrierile???

    3. si ereticul Marian Tudor cu gandirea lui “lucida” de ecumenist ti-ar fi zis la ultimul citat al Sv Antim ca acolo se vorbeste de pacatul personal nu de erezie dar asta ar fi zis el si nu eu, ca el (Marian) unde nu vede scris erezie nu e si se refera doar la pacate “morale” cum zic ecumenistii

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s