Pr. Claudiu Buza indeamna la carduri cu cip si cartele 666

O doamna care se spovedea la pr Claudiu Buza, atunci cand a fost intrebat(pr Buza) despre cardurile de autobus, metrou acesta ar fi spus ca pot fi luate aceste carduri, cartele .

Desi o doamna spune ca pr Justin Parvu a zis unor tineri ce intrebau tot de card ca : „să îl pună la saramură“

Dvs domnule pr Claudiu ati renuntat la aceasta line a pr Justin Parvu in privinta cipurilor 666???

——-

Avand in vedere ca Miscarea pentru Apararea Ortodoxiei i-a atras atentia pr. Claudiu Buza de erezia bosv/bosvr si intentia GRESITA de primire a acestora la Sfanta Taina a spovedanie interzisa de canonul 50, 46 Cartagina (ptr ca acestia nu sunt botezati , nu au renuntat la erezia dogma calendar, schisma si erezia cum ca nu exista har si Taine in BOR ( a spune ca nu exista har  este hula/erezie impotriva Duhului Sfant- negarea harului dumnezeiesc ptr ca Sfantul Ignatie Briancianinov spune clar:

„Remarcabil: toate vechile erezii, sub diversele lor masti schimbatoare, tindeau catre un acelasi scop: negau Dumnezeirea Cuvantului si deformau dogma intruparii.

Cele mai noi nazuiesc mai degraba sa nege lucrarile Duhului Sfant. Cu hule ingrozitoare ei negau Dumnezeiasca liturghie, toate Tainele, tot, toate aspectele in care Biserica Universala recunoastea lucrarea Sfantului Duh. Ei le numeau pe aceastea reglementari omenesti, si inca mai nerusinat: superstitii, ratacire! desigur, dumneavoastra nu vedeti in erezie nici o talharie, nici o hotie! Poate nici nu o socotiti un pacat? E renegat fiul lui Dumnezeu, e renegat si hulit Duhul Sfant, nu mai mult! Cel care a primit si se tine de o invatatura hulitoare de Dumnezeu, cel care huleste pe Dumnezeu cu gura, acela nu talhareste, nu fura, face chiar faptele bune ale firii cazute – ce om minunat!“ 
http://eresulcatolic.50webs.com/mnecredinciosi.html

deci bosv/bosvr is TALHARI DINAINTE SA FIE ”LA MODĂ sa fi talhar ecumenist din Creta” . Ei nega harul din BOR, domnule pr Buza chiar nu vedeti asemanarea???? ), ei fiind nebotezati si creand alta “Mitropolie”  decat cea Ortodoxa si alt “Mitropolit” si implinind scopul CMB crearea unei “supra-biserici”, acum vom dezvalui si restul balegei duhovnicesti. Unul din membrii Miscarii pentru Apararea Ortodoxiei ne-a relatat ca: pr.Buza mie pe facebook mi-a spus ca : el ii primeste pe stilisti la spovedit(daca acestia vor veni la el) dar cand am vorbit cu dansul fata catre fata a zis ca : NU II PRIMESTE, ca mai apoi dupa conferinta cu pr Sava la Bucuresti sa spun iar ca ii primeste. Acest membru al Miscarii pentru Apararea Ortodoxiei a spus ca e dispus sa raspunda fata catre fata si sa dea marturie ptr cele afirmate si cine va dori sa il contacteze ca sa confirme ca nu e o inventie ce sustine poate lasa un comentariu in care va putem face legatura cu respectivul

—-
Dvs. Pr Claudiu Buza cereti retragerea semnaturilor (pocainta)celor au semnat TRADAREA din Creta , dar aceasta pocainta aplicati-o  prima data ptr dvs, ca se pare ca dvs cereti altora ce dvs NU FACETI!(adica faceti ce fac ereticii din Creta ascundeti Adevarul crezand ca daca stergeti niste comentarii se rezolva tot, dar cum a fost cu ecumenistii ereticii adica Adevarul in cele din urma a iesit la iveala asa si cu dvs, Adevarul iese la iveala.Ptr cei care va incumetati sa slujiti(dintre cei ce au intrerupt pomenirea) cu domnul pr Buza ,vedeti sa nu va faceti partasi la pacate straine exact incalcand acelasi canon 15 I-II pe care il aplicati fata de ecumenisti ca nu il aplicati in cazul domnului pr Buza, ptr ecumenisti il aplicati dar ptr domnu’ pr. Claudiu Buza cand il veti aplica??? Nevinovati suntem de sangele vostru al tuturor Fapte 20, 26

Semnat:  Miscarea pentru Apararea Ortodoxiei

62 thoughts on “Pr. Claudiu Buza indeamna la carduri cu cip si cartele 666

  1. Si intr-un raspuns la un comentariu de-al meu de pe blogul dansului zicea ca nu e nimic in neregula sa-i primeasca la spovedit

  2. Pai aproape ca l-ati declarat eretic pe pr Claudiu.
    Cred ca exagerati destul de mult. Deocamdata parintele isi pregateste apararea in fata ecumenistilor pentru joi la Manastirea Antim.
    Sfintia sa tine comunitatile de credinciosi care s-au delimitat de erezia ecumenista in trei orase din sud! Nu cred ca e cazul sa aruncati cu pietre!
    Poate nu este suficient de lamurit in privinta stilistilor, dar asta nu inseamna ca e eretic.
    Daca nu era sfintia sa nu aveam impotrivire antiecumenista in sude-estul tarii!

      1. Nu. N-a inceput cu Creta. Dar daca nu era nici un preot in sud-estul tarii, in jurul cui se coalizau comunitatile de antiecumenisti? Deocamdata in aceasta zona pr Claudiu e cam singurul. Daca or mai fi unii ascunsi… asta este jumate de marturisire. Si unde ii gasesc credinciosii?
        Nu trebuie sa-i dai cu toporul in cap oricui ti se pare tie ca greseste.
        Trebuie un pic de tact.
        Gandeste-te ca unul la vreo mie (sau noua sute si ceva) de preoti, din toata tara, a avut curajul sa intrerupa pomenirea episcopilor apostati.
        Un asemenea preot, oricine va fi el, trebuie sustinut, nu criticat si declarat eretici asa… una-doua!

    1. O sa-l intreb si de carduri. Dar nu trebuie sa exagerati nici voi, cai si voi mancati, de exemplu, paine si alte alimente aduse cu masini ale caror soferi au permis cu cod de bare, certificat cu cnp, carduri bancare etc. Tranzactiile cu banii de pe marfuri sunt facute prin intermediul bancilor cu carduri… lucratorii din alimentatie isi iau salariul pe card etc…
      Sigur ca e de pereferat sa nu ai nici o legatura cu sistemul ce se invarte in jurul lui 666, dar uite ca nu putem total.

  3. Parintele Claudiu va transmite ca s-a referit la faptul ca Spovedania are doua dimensiuni: una sacramentala, (ca taina a Bisericii) si una duhovniceaca (ca si metoda de indrumare duhovniceasca).
    Latura sacramentala a spovedaniei nu poate fi adminstrata ereticilor sau schismaticilor. Cealalta da! Va roaga sa nu faceti confuzia intre cele doua.
    Parintele va indeamna la dragoste si respect pentru semeni, inclusiv pentru stilisti.
    Nu poti taia totdeauna in carne vie, fara discernamant. (asta e de la mine)

    1. Sf Grigorie cel Mare: Prin aceea că nu vorbim aproapelui nostru de despre iubirea noastră, ne dovedim mai adevărați în fața lui Dumnezeu. Pe buzele unora iubirea este prefăcută, dar în inimile altora este adevărată. Adesea, în ceea ce privește iubirea,se arată ce nu este și nu se arată ce este. Prin urmare, iubirea față de aproapele nostru o spune mai mult buna lucrare DECÂT VORBA, ca el să vadă că este iubit chiar prin buna lucrare. Și cum noi nu putem să lucrăm binele atâta cât am vrea, iubirea noastră ascunsa este de ajuns pentru Dumnezeul Atotputernic.

      1. Pai daca ai iubire, explica-i in mod elegant parintelui unde ti se pare tie ca greseste. Si cu respectul cuvenit unui preot si nu oricare, ci marturisitor.

      2. Ti se pare ca l-a jignit cineva in cele trei articole cu stilistii eretici??? De ce nu arata erezia stilista pe fata, stilistii nu vor sa vina la ortodocsie ba din contra se ofera sa ii traga pe antiecumenisti la erezia lor si pe unii i-au tras la erezia lor stilista

      3. Si ducandu-se la Antim el nu mai poate apela la un Sinod Ecumenic ptr a rezolva problema ptr ca recunoaste prin prezenta lui ca cei ce il judeca sunt in regula is ortodocsi SI JUDECA DREPT…daca vrea sa o faca praf nu are decat, dar daca pierde la Antim NU MAI ARE VOIE SA APELEZE LA SINOD ECUMENIC, CA E NEDREPTATIT

      4. Ce treaba au articolele astea (cu erezia stilista)cu articolele tale cele din trecut? Noi am vrut raspuns la acestea nu la celelalte

  4. Iar Sinodul Ecumenic, daca va fi cu mila lui Dumnezeu, isi va implini menirea de sinod. Va caterisi pe cine trebuie va condamna pe cine trebuie, va aduce la drepata randuiala pe cei strambi in credinta, iar pr Claudiu si ceilalti marturisitori, vor fi de partea care trebuie si li se va face dreptate din oficiu, ca sa zic asa. Nu ei vor apela la Sinod, ci Sindul le va face dreptate pentru ca trebuie.

      1. Nu conteaza greselile toti gresim…pocainta sa fie la lucruri importante nu la greseli de ortografie…singurii care pot sa faca ceva in sinod ecumenic si pot sa le “atarne o piatra de gat” ecumenistilor is cei caterisiti care nu s-au prezentat la caterisiri ptr ca nu au recunoscut in ea o judecata dreapta

    1. Nu auzi ca lui nu are cum ptr ca el a fost deacord cu cei ce l-au judecat asta zic canoanele cine se prezinta la judecata Bisericeasca inseamna ca e deacord cu cei ce fac judecata si cu rezultatu ei ,d-aia e prezent(respectivu)ca considera ca are sanse sa se dezvinovateasca si chiar sa castige, iar vor cadea ereticii ecumenisti in picioare si vor invoca canoanele si pot scapa ,si ortodocsii or sa para calcatori de canoane nici acu nu intelegeti viclenia lor ????ei au avut burse de studii de la eretici ei merg pe principu “ca nu musca mana ce ii hraneste” daca s-a ajuns sa se zica la facultatea de Teologie ca daca le mai zic eretici la papistasi in loc de “fratii nostrii” nu ii baga in examene… nu mai visati pocainta unde nu e , care pocainta ca au zis ca nimeni nu a condamnat ecumenismu adica Sf Justin Popovici e nimeni ca manipuleaza lumea cu stiri false la radio si tv trinitas astea ce-s???? Si nu e de ieri de azi…sperati degeaba, ar fi bine sa se pocaiasca …dar ecumenismu a devenit ptr ei a doua natura

    2. Deci sinodul nu va fi pt stabilirea adevarului, ci ca sa dea dreptate pr. Buza si nepomenitorilor, indiferent de ce zic ei? Wow! Pai deja unii nepomenitori au luat-o pe aratura: zic ca nu e har in bor, sustin actele biometrice, dau sf. Taine la cutiuta, spovedesc eretici, deci sinodul se va face pt ei, nu pt adevar? Mai oameni buni, hai sa nu ne punem incredere oarba in oameni, chiar si nepomenitori, sa invatam sa zicem “nu” cand trebuie, chiar si sfant de ar fi. Si sa gandim ce zicem, sa nu ne para rau pe urma.

      1. ban
        Prietene, tu chiar nu intelegi!
        Sa li se faca dreptate in sensul de a nu le recunoaste caterisirile facute pe nedrept. Exact cum spune canonul 3 al Sinodul 3 Ecumenic.

      2. Scumpule Daniel
        Li se va face dreptate daca nu vor da in alte tampenii, cum unii dintre ei au inceput deja, din pacate

  5. Pai si Sf Maxim Marturisitorul s-a prezentat la proces (sau a fost adus fortat, dar nu a zis ca nu-i recunoaste, ci a marturisit crezul lui ortodox), desi probabil stia ca nu o sa-i dea o solutie favorabila ereticii din vremea lui.
    Cand te duci la o judecata in care stii ca judecatorii sunt corupti, te duci cu buna credinta, sperand ca unii dintre ei nu vor fi total nedrepti.
    Iar daca ei isi vor manifesta nedreptatea lor, nu vei fi tu vinovat ca te-ai dus cu cuget curat la judecata, ci ei pentru ca sunt corupti si au gandire stramba.
    Si apoi, cum ziceam, e si o ocazie de marturisire.
    Daca noi, antiecumenistii nu-i bagam deloc in seama pe ecumenisti, se va spune ca suntem aroganti, ignoranti, infumurati si fanatici (si asa spun). Trebuie sa fie un dialog, o marturisire… Nu conteaza sentintele lor.

  6. ayeaye20 on July 18, 2017 at 6:27 am

    Deci pana la urma ruga in comun nu e pacat ????????Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:09

    2. Rugaciunea de la inceputul procesului nu este o impreuna-rugaciune cu ereticii. Cine i-a condamnat ca eretici pe membrii Consistoriului?! Aveti dvs aceasta calitate?! Inseamna ca toti cei care pomenesc ierarhii apostati sunt eretici! Sa nu exageram cu apelativele si judecatile lipsite de temei!
    Ierarhii semnatari sunt numiti eretici!
    Cei trei martori au refuzat rugaciunea in comun cu ei din motive de constiinta. Iar ceilalti doi au ramas alaturi de mine, tot din motive de constiinta. De aceea, am spus ca marturisirea a fost comuna
    Reply
    ayeaye20 on July 18, 2017 at 6:46 am

    Ăsta nu o fi iubirismu ecumenist : Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:29

    Se fac partasi la erezie! Iar cei care vad eretici peste tot, cand nu este cazul, se numesc lipsiti de dragoste si se pun judecatori peste toti!
    Reply
    ayeaye20 on July 18, 2017 at 6:47 am

    Cand vrea el e ruga si cand tot el vrea nu e ruga
    : Creștin confuz pe 14 Iulie 2017 la 20:27

    Dacă nu este o împreună rugaciune atunci ce este? Cum se numește?

    Apreciază
    Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:32

    Impreuna-rugaciune (nu cu ereticii)! Faceti o mare confuzie. Verificati-va prin duhovnic, daca aveti!
    Reply
    ayeaye20 on July 18, 2017 at 6:48 am

    El singur marturiseste ca e eretic : Preot Claudiu pe 14 Iulie 2017 la 20:38

    Daca da este da si nu este nu, de ce sunteti un crestin confuz?
    Am zis ca intelege fiecare ce vrea, fiindca faceti parte din categoria celor care, indiferent de ceea ce li se spune, ei o tin pe a lor. Preocupati-va de propria mantuire! V-ar folosi mai mult decat sa aduceti dezbinare prin intrebari ispititoare!
    Reply
    ayeaye20 on July 18, 2017 at 8:46 am

    Noua ne e clar de partea cui e exact ,ca , cu spoveditu : Preot Claudiu pe 15 Iulie 2017 la 16:06

    IMPORTANT!
    Deoarece sunt mulți cititori ai blogului care m-au întrebat, scris și telefonic, de ce unii dintre martori au părăsit sala de judecată și pe membrii Consistoriului, iar alții au rămas împreună cu mine și cu aceștia la rugăciunea de dinaintea procesului la care am participat, mă simt dator să fac următoarele precizări:
    Martorii care au ieșit din sală, au ales din motiv de conștiință să refuze rugăciunea împreună cu membrii Consistoriului, numindu-i ecumeniști și părtași la erezia ecumenistă prin pomenirea ierarhilor eretici. Aceasta a fost mărturisirea lor. Cei care am rămas, am rostit rugăciunea „Împărate ceresc” împreună cu membrii Consistoriului pentru a parcurge toate etapele impuse de Regulamentul Consistoriului Bisericesc. Nu a fost o împreună rugăciune cu ereticii, condamnată de Canoanele Bisericii, ci o împreună-rugăciune cu membrii Consistoriului Mitropolitan, care, da, se fac părtași la erezie prin pomenirea ierarhului eretic!
    Atenție!!! Aceștia, nu sunt eretici, ci părtași la erezie! A fi eretic, înseamnă a promova/propovădui erezia sau a semna acte sau acorduri eretice. Ierarhii noștri sunt eretici, fiindcă au semnat documente eretice.
    Asta nu înseamnă că prin îngrădire îi numim pe cei care pomenesc – eretici! Să nu fie! Una este părtășia la erezie și alta este erezia. A-i considera eretici pe preoții pomenitori înseamnă că și monahii și mirenii rămași în comuniune cu aceștia sunt eretici! Iar că noi, care care am întrerupt pomenirea, suntem singurii ortodocși. Lucrul acesta înseamnă SCHISMĂ! Iar eu nu vreau să-mi conduc turma încredințată de Hristos spre schismă, prin acceptarea unei asemenea învățături! Atitudinea noastră este de a nu participa la slujbele unde sunt pomeniți ierarhii, de a ne îngrădi de erezia ecumenismului, nu de a fi „vânători de vrăjitoare”!

  7. Dovada ca Claudiu Buza putea marturisi si fara a se ruga cu ereticii ne spune pr Ungureanu : Mi s-a considerat neparticiparea la ședințe ca atitudine răuvoitoare, în ciuda faptului că RACDIJBOR permite apărarea în scris, fără a impune prezența fizică în sala de judecată.

  8. Preot Claudiu pe 6 Septembrie 2017 la 20:15

    Se pot purta slăbiciunile celor neputincioși și fără a face compromis în materie de credință, fără a tăgădui credința și a-L trăda pe Hristos. Ceea ce Biserica numește erezie, noi nu putem s-o numim dreaptă credință. Asta este clar pentru toată lumea!
    Adevărata provocare nu este expresia „părtășie la erezie”, ci modul corect de a ne raporta la cei pe care îi numim eretici. Nu trebuie nici să-i odihnim pe cei neîngrădiți de erezie spunându-le ca stau bine, dar nici să-i numim eretici pe cei cu cugetare ortodoxă dintre aceștia. Haideți să așteptăm studiul părinților aghioriți (care este dat pt traducere în lb română) și să vedem, în Sinaxa din septembrie, cum se pot aplica învățăturile patristice, fără a face nici cel mai mic compromis, la situația noastră actuală! Acrivia trebuie făcută cu dragoste, responsabilitate și discernământ. Așa au aplicat-o Sfinții Părinți întotdeauna!

  9. Mie nu-mi place tomul articolului. Iar tonul face muzica. Și spune ceva și despre starea sufleteasca a interpretulyi. Nu oricine poate sa scrie despre un preot. Dacă doamna va spunea ca părintele are un ochi verde și unul roșu, o credeați? Nitica documentare nu strica.

      1. La spovedanie și la metanii! Nu glumesc. Aruncați cu noroi, ca sa va aflați în treaba. Dacă ați arunca cu flori, ați avea flori pe lumea cealaltă. Așa, o sa aveți noroi…. Toți cati au bârfit preoți nevinovați au fost chinuiți de duhuri rele și au avut diverse ispite. Nu va jucați cu vorbele! Sfintia sa slujește Sfânta Liturghie, pentru cei care îl prețuiesc, nu dvs.
        Ok. Vreți sa-l compromiteți pe părintele Claudiu Buza pentru ca nu va plac ochii lui sau pentru ca așa ați auzit sau pentru ca așa vi s-a cerut… Nu mai contează. Habar nu aveți cât rău va faceți ! Părintele s-a obișnuit sa primească ocara ca și lauda în aceasta vara. Toți bârfitori i-au împletit cununi.

  10. Acolo judeca Altcineva. Cu toții putem avea surprize la trecerea din viața aceasta. Necuratii caută capcane pentru fiecare dintre noi. Important este sa dobândim smerenie. Acesta e rostul ispitelor. Sacul nostru cu păcate trebuie sa-l avem în fata, nu pe al altuia. Ce treaba avem cu sluga Altuia?

    Existau chiar sfinți care greșeau intenționat, pentru a fi certați, ca sa dobandeasca smereni. Iar noi vana greșelile altora,… ca sa ce? Ca sa mai dobândim un sac de mândrie și sa ne asemănam cu necuratii!

    Părintele Claudiu este din ce în ce mai apreciat de către cei care nu pun botul la toate bârfele. Statutul de nepomenitor i-a adus o serie de situații noi. Parintele nu e de acord cu documentele electronice. Asta am auzit și în predici și pe internet și la spovedanie. Cine a auzit altminteri e foarte posibil sa fie rău intenționat.

    În pomii cu roade se arunca cu pietre!

    1. Nu e de acord da zice la spovedanie sa le ia(actele cu cip) alta zice si alta face oilor lui Hristos, daca is barfe citatele lui de pe blog si predicile audio inseamna ca se barfeste singur, roadele lui da le stim discernamantu care nu a functionat la rugaciunea cu ereticii la consitoriu, dragostea care tot zice ca o are si de fapt nu o are ca altfel nu ar fi cazut in erezia de a inventa erezii, aici e vorba de erezie nu de pacate personale. Daca e asa smerit de ce nu da in scris cu semnatura ereziile de care e acuzat si le-a emanat, ce are de pierdut??? Mandria poate….

  11. Nu cred decât ce aud eu. Dacă îmi destainuie cineva ca parintele i-a spus nu știu ce la spovedanie, eu nu am argumente nici pro, nici contra. Spovedania e o taina, așa ca nu are valoare de proba pentru acuze ori pentru apărare. Ceea ce știu este ce a spus în mod public.

  12. Nu-mi fac idoli. Pur și simplu nu pot suporta la denigrarI de acest fel din compasiune si pentru cel care denigreaza si pentru cel denigrat. Dacă un om greșește, trebuie sa uram păcatul, nu zidirea lui Dumnezeu. Trebuie vorbit cu compasiune, altminteri cădem noi înșine în mândrie. Trebuie aratate si calitatile si defectele. Trebuie spus ca aici, aici si aici greseste binecuvantatul. Adică pledez pentru o critica ziditoare, nepătimașă.

    Mândria este la fel ca și CNP -ul asociat cu cipul, adică este foarte urâtă în fata lui Dumnezeu. Ingerii alungati din ceruri au avut un singur păcat. Au fost mândri, iar Dumnezeu nu i-a suportat din acest motiv. Lupta pentru dreapta credinta trebuie împletită cu dobândirea unui cuget smerit și cu iubirea lui Dumnezeu și a aproapelui. Sa avem grija atât de Litera, cât și de Duh. Noi trebuie sa dobândim în primul rand Duh Sfânt, fără de care nu ne primește Dumnezeu în Rai, chiar dacă am memorat corect toate dogmele. Parintele Cleopa vorbeste despre cele cinci feluri de împărtășire de Hristos, unul dintre acestea fiind rugăciunea inimii, pe care Sfantul Lavrentie de Cernigov o recomanda în aceste vremuri.

    Cine nu simte în viața aceasta bucuria comuniunii cu Hristos nu o poate simți nici dincolo. Hristos este bucurie, Viata , Adevăr și Cale. Nu exista om care sa nu greșească, fie el și preot. Trebuie sa ne zidim cu mare grija unii pe alții. Altminteri, Dumnezeu îngăduie sa avem ispite grele, peste care nu putem trece și sa ajungem în iad din cauza acestora. Mântuire!

      1. Da căutare ,,dobândirea Duhului sfant” si vei găsi mai multe articole care conțin explicații date de sfinți. Atunci când duhurile rele ale tuturor patimilor sufletești și trupești sunt alungate, locul nu rămâne liber. Pur și simplu apare o blândețe , o pace sufleteasca și o bucurie de negrăit. Și îi vezi pe toți oamenii așa cum îi vede Hristos.Aici trebuie sa ajungem. Dacă urâm un singur om, aceste daruri ale Duhului Sfânt dispar. Iar locul este ocupat de duhurile rele. Dacă nu avem aceăsta liniște interioara ca dar al Duhului Sfânt, nu putem face nimic bun, deși dorim acest lucru. Fiecare fapta pe care o consideram buna în momentul respectiv poate hrăni o patima ascunsa din noi. Și așa, mergem la Hristos cu traista goala. Facem milostenie, dar dam interviuri despre aceasta si ne lasam filmati și așa ne luam plata pe pământ. Așa hrănim orgoliul și slava deșartă. Și tot așa.

        Trebuie sa ducem o lupta susținută cu noi înșine pentru ca inimîle noastre sa poată fi sălaș al Duhului Sfânt. Sa avem grija și de Credință și de Nădejde și de Dragostea fata de Dumnezeu și de aproapele. Sa căutăm preoți care sa ne ajute sa ne și despatimim, adică sa pună accent atât pe credință, cât și pe nădejde, cât și pe dragoste.

      2. Nu ai inteles intrebarea, iar intreb : noi primim in noi Duhul Sfant ca Ipostas da sau nu? Raspundeti prin da sau nu atat am cerut.

      3. „Pe orice cleric a cărui credință, cuvinte și fapte nu sunt în acord cu învățăturile Sfinților Părinți să nu
        nu îl primim în casa noastră, ci să ne îndepărtăm de el și să îl urăm ca pe un demon, chiar dacă va învia și morți
        și va face nenumărate minuni.”4
        Sfântul Simeon Noul teolog, Cuvântul al șaselea.

  13. Ăsta o știe Dumnezeu pentru fiecare în parte. Citiți articolul cu atenție. Noi trebuie sa ne luptam sa dobândim Duh Sfânt ca ipostas. Acest lucru e posibil în Ortodoxie prin despatimire și printr-o legătură strânsă cu Dumnezeu.

    Duhul Sfânt vine și pleacă în funcție de lupta noastră cu gândurile potrivnice. Creștinul duce o lupta atât pentru a obține Duh Sfânt, cât și pentru a-L pastra. Citeste cartea ,,Intre iadul smereniei și iadul deznadejdii” si vezi lupta Sfântului Siluan Athonitul pentru a dobândi Duh Sfânt. De asemenea, Sfantul Serafim de Sarov accentuează acest aspect.

    1. Acea carte am citit-o cu ajutorul lui Dumnezeu si nu e ptr incepatori acea carte e ptr avansati ca sa zic asa, prima gresala care o facem e ca transpunem cartea la incepatori e ca si cum acum eu v-as pune sa alergati 20.000 de km si dvs nu ati alergat niciodata macar 5 km pe zi…

Leave a comment