Parintele Justin despre card

Arhimandrit Justin Pârvu Sfaturi pentru Monahi , Edit.SCARA 2015, pag.8:

Cu cît ai să ai un ban mai curat la biserică, cu atît vei avea și sporul. Nu mulțimea banilor dă sporul și viitorul unei lucrări; cu cît forța duhovnicească e mai curată, cu atât este și durata ei. Va veni vremea că, dacă vei voi să trăiești creștinește, să nu mai poți lua o liturghie de la creștinul nostru, ai să-l întrebi: ești cu cardul sau nu, ai buletin electronic sau nu? Fiindcă dacă are, este o zădărnicie să mai pomenești pe omul acela.Cel ce primește actele acestea e considerat căzut din credință. Atunci cînd te-a luat în virtual, e vorba de lucrul drăcesc că nu mai e nevoie să-ți pună ceva pe mînă, căci a-ți pune semnul (fiarei) pe frunte este să te facă să gândești antihristic, iar a-ți pune semnul pe mînă înseamnă lucrarea, puterea, forța antihristică. Asta spun toți Sfinții Părinți.

20 thoughts on “Parintele Justin despre card

  1. Oare nu e momentul acum? Caci cardul de sanatate sau pasaportul cu cip tot acte personale sunt. Sau permisul cu cod de bare sau cardurile de acces in institutii.

    1. Tot Beius eu is lamurit:
      S-a degajat ideea că acordarea Sfintei Împărtășanii celor ce au acte biometrice și nu doresc să accepte că ele sunt periculoase pentru mântuire trebuie lăsată la latitudinea fiecărui duhovnic, care va ține seama de starea sufletească a fiecărui credincios în parte, nereprezentând o condiționare a primirii Sfintelor Taine, ci un exercițiu lăuntric de mărturisire personală a lui Hristos, în condițiile în care statul român oferă încă variante nebiometrice, ceea ce face ca ortodocșii să nu fie încă condamnați la a îmbrățisa acești pași reali spre lepădare.

    2. Ca vechea veajeala spovedanie sacramentala si spovedanie duhovniceasca : părtași la erezie, iar sfinția sa a acceptat că sunt “nevinovați” doar în sensul că nu au fost încă condamnați de un sinod ecumenic și nu li se pot aplica încă acele canoane care interzic ortodocșilor orice contact cu ereticii afurisiți de sinoadele ecumenice (can. 45, 46 ap.), nicidecum în sensul răspunderii pe care o au în fața lui Dumnezeu pentru acceptarea, indiferent de motiv, a unei gândiri eretice, pentru care sunt la fel de vinovați înaintea lui Dumnezeu ca și ereticii care au creat și propovăduit erezia și vor avea parte de aceeași pedeapsă veșnică ca și ereticii, dacă nu se vor lepăda de cugetarea eretică.

    3. Deci fara popor ca poporu ii arata ca-s orbi si morti care se misca :
      Frecvența sinaxelor și modul de convocare a lor

      S-a decis ca fiecare dintre întâlnirile dintre părinții care luptă contra ecumenismului, la care nu participă poporul credincios, să fie considerate întâlniri de lucru, iar deciziile adoptate să fie de uz intern, fără a se face publice, deoarece îi privesc în principal pe preoți și se referă la aspecte duhovnicești și pastorale.

    4. Adica sa isi emane ereziile intre ei ca acrivia iconomica si apoi sa le distribuie si in alte tari:
      Întâlnirile de lucru au un caracter intern, deoarece tratează probleme specifice credincioșilor și preoților nepomenitori din Biserica Ortodoxă Română. Aceste probleme vor fi tratate și rezolvate de către preoții nepomenitori din Biserica Ortodoxă Română, urmând ca deciziile care se iau să poată fi aduse la cunoștință partenerilor de luptă antiecumenistă din celelalte Biserici Ortodoxe, ale căror opinii pe temele puse în discuție sunt foarte importante și vor fi luate cu grijă în considerare.

    5. Si au tras si PREȘidentie
      : s-a decis ca președinția de onoare a fiecărei ședințe a întâlnirilor sau sinaxelor să o aibă preotul care le organizează în zona din care se află.

    6. L-au facut pagan-laic(nebotezat, nemiruns) pe Chirila : Răspunzând unor obiecții referitoare la oportunitatea prezenței unui laic în sinaxa preoților care au întrerupt pomenirea, părinții prezenți în ziua a doua a întâlnirii, când s-au luat deciziile importante, au reconfirmat statutul de membru cu drepturi depline al sinaxei al domnului teolog Mihai-Silviu Chirilă, considerându-se că domnia sa și-a adus contribuția la definirea direcției luptei antiecumeniste în România și urmându-se sfatul Sfinților Părinți care spun că în timp de erezie și persecuție îi este permis să mărturisească oricui are pregătirea teologică necesară să o facă.

Leave a comment